הלכות ומנהגים

שאלות לרה"ג בנימין שמואלי

  • כ"א אייר התשע"ה
אא

שאלה

בס"ד שלום לרה"ג שמואלי בתור גוי שזכה להכיר את האמת עוד לפני מספר שנים בתיכון ועד ללפני מספר חודשים כשזכיתי לסיים גיור כדת וכדין הייתי רוצה לשאול מספר שאלות מפני שכרגע מורי ורבי נמצא בחו"ל (בלי קשר לכך כבר שנים שאני גולש באתר הידברות ומתחזק מאוד מאוד ממנו) א. שאלתי הראשונה נוגעת להורי דווקא- אבי יהודי חילוני ואמי גויה נוצריה, אני יודע עד כמה חמור הדבר שיהודי חי עם גויה ועוד מביא איתה ילדים לעולם אך תהיתי לעצמי בזמן ההאחרון מה בעצם אני אמור לעשות עם המצב הזה? האם עליי לא להתערב בשום אופן בחיי הוריי או שעליי להתפלל (כמובן שמאחורי גבם) שהם ייפרדו? ב. כמו כן אמא שלי שרק לא מזמן מלאו לה 40 שנה נמצאת כרגע בהיריון מתקדם ונושאת ברחמה בת, האם נכון הדבר שיש לקרב את אחותי כשתגדל ליהדות מפני שהיא בדיוק כמוני מזרע ישראל ולנסות לשכנע אותה להתגייר? ג. בקשר לנגיעה- האם מותר לי לחבק ולנשק לאימי הגויה? ד. בקשר לברכת המזון- האם זה נכון שבנוסף לסגולה הגדולה לפרנסה הגונה שיש בברכת המזון יש לה גם סגולה אדירה לבריאותו של האדם? אלה הן שאלותיי נכון לעכשיו מודה לכבוד הרב מראש על התשובה

 

תשובה

שלום וברכה

מצווה גדולה להתפלל שייפרדו או שתתגייר בלב שלם תוך קיום מצוות כראוי, בכך אתה גורם תועלת גדולה גם ליהודי וגם לגויה ששניהם נענשים על קשר זה.

2. ראוי לנסות גייר את אימך בקבלת מצוות בל בשלם. את האחות שתיוולד מותר לנסות לקרבה רק אם יש להניח שהיא תשמור מצוות כראוי.

3. מותר לחבק את הגויה.

4. לא זכור לי על סגולה כזו לעניין הבריאות.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה