זוגיות

האם לאפשר לאשתי לנסוע בשבת?

  • ז' אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, אני נשוי כ-4 שנים ואב לידה בת שנה וחצי. אישתי הפסיקה לשמור שבת, למעט נסיעה ברכב. בתקופה האחרונה, בייחוד בחודשי הקיץ עם השבתות הארוכות היא אינה יכולה להיות בבית בטענה כי משעמם לה, מאחר ואני ישן רוב השבת ומנסה לשכנע אותי שהיא תיסע בשבת ותבלה עם חברות. אציין כי אני שומר שבת, ולמרות התגמשותי שהיא שומרת שבת חלקית מדברת בטלפון ורואה טלוויזיה - האם נכון לי לאפשר לה לנסוע בשבת בשביל שלום בית? מעבר לכך, אין בינינו מחלוקות היא אישה טובה ואישה של בית.

תשובה

שלום וברכה

לא לאפשר לה לחלל שבת עוד. איך תוכל לראות את אשת נעוריך שורפת את נשמתה? השבת היא המצוה הגדולה ביותר שיש לנו עם ישראל, חילול השבת הוא החטא החמור ביותר שישנו וכידוע שמחלל שבת בפרהסיא דינו כנכרי לרבים מהדברים עקב חומרת איסור חילול השבת. בנוסף לכך אם עד עכשיו היא רק מחללת שבת בבית ולא בנסיעה בפרהסיא הרי שכעת חלילה אם היא תרד עוד בשמירת השבת היא תהיה מחלת שבת בפרהסיא שעוונו חמור פי אלף וזאת מלבד הריבוי העצום של חילולי שבת בנסיעה ברכב. הבערת אש בכל רגע ורגע של נהיגה שהוא איסור תורה חמור, להבדיל משאר הדברים כגון צפיה בטלוויזה שהחילול הוא חד פעמי בעת הפעלת הטלוויזיה.

תנסה ליזום איתה יותר פעילות במשך השבת כדי שלא יהיה לה משעמם, לאכול את סעודות השבת ביחד ולקבוע את השבת כיום שכולו אתה ואשתך מתענגים יחד מטיילים יחד ומבלים יחד וכך לא ישעמם לה בשבת והיא תהיה שמחה איתך ועם השבת.

אציע שתבואו שניכם יחד לסופ"ש של הידברות, ובעז"ה זה בוודאי יביא לה את הרצון לשוב ולשמור את השבת חמדת הימים מתנת ה' לעמו ישראל, מתוך הבנה עמוקה במהות השבת. לא יכתן שבת ישראל מאמינה, תרצה לחלל את השבת אם היא היתה מבינה את גודל מעלת השבת, חילול שבת נובע אך ורק מחוסר ידיעה במעלת השבת על כן נראה לי שבלא ספק סופ"ש של הידברות יתן לך ולה הבנות עמוקות יותר וכלים נכונים להגיע לשמירת שבת בעז"ה.

אשמח לסייע עוד, 

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה