שבת

חיפה

  • ה' אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב .אני התחלתי להתחזק לא כל כך ברגע שאבא שלי ניפטר שנה שלמה הייתי הולך שלש פעמיים לבית הכנסת וכמעט שלא פיספסתי קדיש אחד או שניים כיום כבר ארבע שנים עברו מאז ואני שומר שבת לא מדליק אור ולא נוסע וולא מדליקים אש בשבת חוץ מלפני שנה וחצי נסעתי בתקופה של חודש בערך וחזרתי לשמור בני המשפחה לא שומרים חוץ מהאשה שלא נוסעת גם כן ולא מדליקה אש אבל הם רואים טלויזה ומדברים בטלפון מפני שאנחנו עד שאבא שלי ניפטר הייתי נוסע ועושה כול דבר עכישו אני חשבתי להתחיל לנסוע מפני שאני חושב שמה שאנחנו עושים זה כאילו לא מושלם .אני מניח תפילין כל בוקר ומתפלל מנחה ושומע שיעורי תורה אבל אישתי והילדים אני מבין אותם כל השבוע אנחנו עובדים .האם איפשרי לשמור שבת שרואים טלויזה ומדברים בנייד בבית לא אני אני לא מרגיש בנוח ולכן חשבתי מספר פעמיים מה לעשות בכבוד רב.

תשובה

שלום וברכה

אתה בוודאי נחשב כשומר שבת כהלכתה אפילו אם האישה והילדים לא שומרים עדיין.  כמובן שמצווה לעשות הכל כדי לעודדם לשמור יותר על קדושת השבת כפי היכולת בדרכי נועם מבלי להלחיץ אבל חלילה לך לרדת מדרגתך ולהוריד משמירת השבת הנעלה שלך. שמירת השבת שלך גדולה יותר משל יהודי הגר בבית שכולו שומר שבת. כי הניסיונות שלך והקושי שלך בשמירת השבת הוא גדול יותר ועל כן שכרך כפול ומכופל ומעלת השבת שלך היא לאין שיעור הרבה הרבה יורת מרבנים ויראי ה' השומרים את השבת בכיף ללא קושי.

המשך להיות חזק ואף אם בסביבתך מדברים בטלפון, או רואים טלוייזיה אתה נקרא שומר שבת כהלכתה ואתה עושה נחת רוח גדולה מאוד גם לאביך בעולם העליון וגם לאביך בשמיים.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה