שאל את הרב - כללי

לא מנוצלת

  • ה' אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב ! אני אמא צעירה עם 2 ילדים והשלישי בדרך ב"ה..ואני ממש שמחה על מתנות החיים האלו ולא מזלזלת בהן לרגע!!..והסיפור הוא כזה: אני בת 22 והתחתנתי בגיל 19 בלי הרבה רצון אבל למדתי לאהוב את בעלי אהבת נפש ואיתו בד"כ אין לי בעיהאבל אני מרגישה חור ענק בלב שמעלה לי מחנק של דמעות כשאני חושבת על הבזבוז שלי ועל דרך החיים בה בחרתי ..יש בי כ"כ הרבה כישרונות שיכולתי להיות היום במצב אחר לחלוטין כלכלית ורגשית ..היום אני טלפנית שעובדת מצאת החמה במשרה שמוציאה אותי מדעתי ואין לי הרבה מה לעשות ללמוד מקצוע אני לא יכולה כי אין לי כסף ולמצוא משהו אחר טוב יותר (עם בגרות מלאה ותעודת הוראה שלא סיימתי) אני יתקבל למקומות שזהים למקום עבודתי כיום..בראש שלי אני אמורה להיות במקום אחר לחלוטין אני לא מתאימה לשבת מול טלפון כל היום או לשרת אנשים אני אחרת ואין לי למי לפנות עם זה ..רק המשפחה שסובבת אותי סובלת מדיכאונות שבאים והולכים לי..מה עושים?

תשובה

לכבוד השואלת, 

ככל הנראה ממכתבך, את צריכה להשתדל לצאת מן העבודה בה את נמצאת כעת. להיות טלפנית למי שאין לו רצון לזה, זה יכול להרוס את רגשות הבן אדם מבפנים. 

ואע"פ שאת חושבת שלכאורה לא תמצא משהו שונה בהרבה, אין זה נכון, כי ישנם ב' דרכים האיך להתקבל לעבודה: 1. לימוד של תואר ותעודה; 2. כאשר יש למישהו כוחות טבעיות המאימות לעבודה, ואז מלמדים אותו מה שהוא צריך לדעת תוך כדי העבודה, ויכול על ידי זה להתקדם הרבה. ובאופן השני הזה, אין הדבר תלוי דוקא בתעודה ותואר, כי התואר אינה מועילה כמו הלימוד שמלמדים אותו תוך כדי עבודה, רק שהתואר מועיל כנקודת התחלת כניסה לעסק. 

לכן אין לך להתייאש ממשרה הראויה לך ח"ו, אפילו אם אין לך  תואר ותעודה. אם אי אפשר לך להפסיק מיידית את העבודה שאת נמצאת בה מפני הצורך לכסף, אז תחפשי בינתיים ותשאלי פה ושם שלא בשעות העבודה,  ותבררי לך מה יכול להיות משרה חילופי המתאים בשבילך, שבבוא הזמן הנכון את תוכלי להפסיק את העבודה הנוכחית ולעבור לשם. 

עוד עצה להשגת משרה, כותב בעל החובות הלבבות: 

"נבאר עתה כי אין  כל אדם חייב לחזור על כל סיבה מסיבות הטרף... ומי שהוא מבני אדם חוק בנופו וחלש בהכרתו, ראוי לו מהם מה שיש בו מן היגיעה כפי מה שיכול לסבול. ומי שהוא חלש בגופו והכרתו חוקה, אל יבקש מסיבות הטרף מה שמיגע גופו; אך יטה אל מה שיהיה קל על גופו, ויוכל להתמיד עליו. ולכל אדם יש חפץ במלאכה או סחורה מבלתי זלתה כבר הטביע האל להבטבעו אהבה וחבה."

ומוכח מזה שראוי לכל אדם לחפש משרה דוקא לפי המידות והמתנות והכשרונות הטבעיות היוחדות שלו שנולד עמהם. 

לכן כדאי לך כשיזדמן לך הזמן וההזדמנות, שתוציאי כמה דקות לשנן את הכוחות המיוחדים שאת מכירה שיש לך מילדותיך - שהיית מקבל שבח מיוחד עליהם, ושבהם את יותר מוכשרת באופן טבעית משאר בני אדם (כי לכל אחד ואחת בעולם יש דברים שהוא יותר מוכשר בהם באופן טבעי באותו תחום יותר משאר אנשים).

ולפי הכוחות האלו שיתבררו לך, תחפשי עבודה שידרוש ממך להשתמש באותם כוחות וכשרונות המיוחדות, באופן שתוכלי להוציא אותם באופן נאות שיוכלו ליהנות מהם, ואז תמצאי בעזרת השם מוטובציה לעבודה, כי יעריכו את כשרונותיך; וזה גם יוכל להיות נקודת התחלה לעתיד להתקדם ולתעלות במשרה בעזרת השם. 

בברכה, 

 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה