שאל את הרב - כללי

מחזור אחרי טבילה במקווה

  • ג' אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום וברכה, קרה לי מקרה מוזר ביותר, אחרי שטבלתי במקווה שוב הופיע דימום. מה זה אומר?, אף פעם לא קרה לי דבר שכזה. הרופא אמר שבשבת יהיה הביוץ שלי וכשתכננתי להיות עם בעלי, לפני כן הלכתי לשירותים וראיתי כתמים חומים והיום בבוקר דם אדום. כאילו שהקדוש ברוך הוא מעביר לי מסר....שהוא רופא כל חולים ורצה להוכיח לי שדווקא ביום הזה שהרופא הכריז על ביוץ דווקא יהיו לי כתמים, מה חטאתי? אשמח לתשובתך.אני מרגישה שהשם מוכיח לי שלא אסתמך על רופא, כי השם משנה עיתים והופך זמנים. אשמח לתשובתך בדחיפות במייל שלי. תודה ובשורות טובות, אמן.

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור במענה. 

מאד קשה לשמוע על מצב כזה. 

נכון הדבר שהכל ביד הקב"ה ולפעמים הוא משנה עיתים. 

אמנם מצד ההשתדלות יש כמה דברים שיש לבדוק: 

1. לברר לעצמך שאין זה פצע. כל זמן שמגיע דם בזמן שלא היה צפוי יש לחשוש לכך. לפעמים בדיקה זו  צריך להערך על ידי אחות שבקיאה האיך לבדוק לפצעים. 

2. אם זה באמת המחוזר, יש לנסות לברר מה יכול להיות הסיבה הגשמית שיש כעת שינוי שכזה. בהבחנה יש להחשיב, אם הדימום הוא פחות ממה שהוא בדרך כלל, אם הפסיק הדימום אחרי זמן יותר קצר מן הרגיל, האם היתה פעולה מיוחדת ולא רגילה שנעשתה בימים שלפני קבלת המחזור, או האם היתה בדיקת רופא, או האם לוקחים עכשיו איזשהו תרופות, וכו'. ויש להתיעץ עם רופא ועם הרב של משפחתכם העונה על שאלתכם בהלכה, אם יוכלו לעזור בפיענוח המצב כדי למנוע כזה דבר בעתיד.

3. אין לצרף פירוש רוחני לאירוע הגשמי. בכל הנוגע להשגחה, נדע באופן כללי שהשם יתברך מוביל אותנו למקום טוב; אבל אין לנו היכולת תמיד להבחין האיך כל מה שנעשה בחיים בפרט, מקרב אותנו למטרה הנעלה הזו. לכן אין להתעניין או לחשוב יותר מדאי בתוך אירועים כאלו  ובפרט באותו יום שאיראו  - כי לפעמים אפשר להבין את ההשגחה כעבור כמה ימים מן האירוע - אבל לא באותו יום עצמו. 

לכן אין לך לחשוב שהקדוש ברוך הוא "מעביר לך מסר (שלילי)" או ש"את חטאת"  - חס מלהזכיר! אין אלו אלא דברי היצר.

להיפך, אולי זהו נסיון - משום שהקב"ה רוצה לתת לכם מתנה ונשמה קדושה ביותר, ולכן לפני כן יש מניעה ונסיון כזה (וכידוע המעשה אודות אשת יהויכין).

ולכן יש לראות את הדברים  בפן החיובי.

ויהי רצון שהקב"ה יתן לכם את הכח שאתם צריכים לשמור על ההלכה ולברר את המצב, ושתזכו לעוד תוספת של שלום בית ביניכם, ושתזכו ביחד להקים בית נאמן בישראל ולורות ישרים ומבורכים.

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה