נשים

מדוע לא לעשות שירות לאומי?

  • י"ט שבט התשע"ה
אא

שאלה

אני בחורה בת 17.לומדת במוסד חרדי אך באה ממשפחה עם השקפות שונות.. ברצוני לדעת מדוע אי אפשר ללכת למקום שהוא כולו חסד ונתינה? נרשמתי למקום שהוא אחד האיכותיים בארץ מבחינה שאפשר לעשות שם שירות לאומי שכולל מדרשייה לבנות 3 פעמים בשבוע.. מקום באווירה תורנית מאד עם קהילה של אנשים איכותיים מאד.. אני מבינה את האיסורים שבחורות צעירות ייצאו מהבית יהיו בדירה ללא השגחה..אך המקום הזה מלא באנשים מאד מאד תורניים ולא נמצאות שם בנות שמעוניינות לסטות מהדרך אפילו ממקצת..הבנות שם על רמה..איכותיות... אני מאד רוצה לעשות את השנה הזו.. אבל בלי שאלה בלב מדוע לא לשרת במקום מאד טוב.. אשמח לתשובה..זה מאד חשוב לי..

תשובה

 

שלום וברכה

שהקב"ה יתן לך תמיד את האפשרויות האמיתיות להתחזק ולהתקרב אליו יתברך.

ובקשר לשאלתך אודות שרות לאומי, נתקבלה תשובה מרבני האתר כדלהלן:

א. זה שבחורות רבות יוצאות לתרבות רעה, מהוות סיבה מספקת לברוח מזה כמו מאש. אם חכמים גזרו שלא לתקוע בשופר בראש השנה שחל בשבת מחשש שמא יהיה אחד שיטלטל ברשות הרבים על אחת כמה וכמה שיש לאסור בהחלטיות את השירות שרבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה והדברים מוכרים ידועים ומפורסמים.

 

ב. הסיבות לאיסור הם סיבות נוספות וביניהם שהבחורה מתעכבת בנישואיה, הבחורה יוצאת מרשות הוריה, לא תמיד יש לבחורה את האומץ לעזוב את מקום השירות למרות שהמקום לא מתאים ליראות ה' ועוד.

 

ג. אין שירות חשוב יותר לעם ישראל מאשר להקים בית נאמן בישראל ולקיים את התפקיד העיקרי המוטל על בת ישראל להקים בית נאמן בישראל והדבר עדיף בהרבה מאשר שירות לאומי בן שנה.

 

מי שתרצה להתנדב במסגרת פרטית לפי מיסת הזמן שבידה, תבוא עליה הברכה.

 

נקודה נוספת חשובה ועקרונית. מאחר וחכמי ישראל הכריעו שאין ללכת לשירות לאומי, הרי מצווה לשמוע להם ובוודאי כל השומע לעצתם מקיים את מצוות חכמים.

 

ההכנעה לדברי חכמים מול מה שנראה אולי לפעמים לעינינו כלא נכון היא מצווה מן התורה ורק על ידי הכנעה זו זכה עם ישראל להחזיק מעמד בכל הדורות.

 

בברכה,

 

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שירות לאומידעת חכמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה