חדשות בארץ

נתון מזעזע: 83 אחוז מבני ה-6 מחזיקים בסמארטפון

חשבתם שאתם מכורים? כנראה זו הסיבה שלא שמתם לב כי גם הילד בן ה-6 מכור. ילדים מדווחים על שימוש בסמארטפון מעל 5 שעות ביום. מזעזע

אא

כמה לא דובר על ההרס שהביא איתו הסמארטפון לחיינו. אך כשנתקלתי במחקר מיוחד שערך מכון שריד עבור "גלובס", הבנתי שמדברים על נתון מדאיג אף יותר - השימוש של ילדים במכשירים חכמים. האמת? שמחתי לגלות שאני לא משתייכת לחברה שבה גם הילדים הופכים להיות עבדים כבר בגיל 6. מהמחקר עולה שילדים קטנים, בני 6! מקבלים סמארטפון מהוריהם, בשיעור של 83%, ומשתמשים בו מעל חמש שעות ביום. מיעוט של בני 8-15 אינו מחזיק היום במכשיר סמארטפון.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ואם דיברנו על 83% אחוז מחזיקי סמארטפון בקרב ילדים, אז בקרב בני 15 נוסקים המספרים ל-97%. 9% מהנשאלים ציינו כי קיבלו סמארטפון לידיהם כבר בגיל 6.

אייפון וסמסונג מובילים בקרב הילדים, בדיוק כמו אצל המבוגרים. שליש מהילדים שנשאלו, לא החליפו את מכשיר הטלפון בשנתיים האחרונות, שליש נוסף החליפו את הטלפון פעם אחת בשנתיים האחרונות.

האפליקציות הרווחות אצל הילדים הן תוכנת המסרים החינמית, ווטסאפ - 63%, אחריה אפליקציות של מוזיקה, פייסבוק, צילום סרטונים, פנס/מראה, ערוצי טלוויזיה ועוד.

בני 14-15 משתמשים באפליקציות של משחק, שליחת הודעות טקסט וצפייה בסדרות וסרטים יותר מילדים בגילאים צעירים יותר. דיבור בטלפון מדורג על-ידי הנשאלים רק במקום השלישי בתדירותו - מי בכלל זוכר שלזה שימש הטלפון במקור.

35% מהבנות משתמשות בטלפון 4 שעות ומעלה ביממה, ואילו בקרב הבנים 29% משתמשים בטלפון 4 שעות ומעלה. 30% מהבנות משתמשות בטלפון למעלה מ-5 שעות ביום, לעומת 17% מתוך הבנים. ככל שעולה גיל הנשאלים - עולה גם משך השימוש שלהם בטלפון.

תגיות:פלאפוןהתמכרותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה