חדשות בעולם

אל קאעדה השתלטו על הארמון בתימן - מה יעלה בגורל היהודים?

הם בסך הכל 80 משפחות בכל המדינה. 50 בבירה צנעא, ו-30 נוספות בריידה. היהודים משוכנעים שאינם מהווים מטרה לאנשי האסלאם, בישראל עוקבים בדאגה

אא

מה יעלה בגורלן של 80 המשפחות היהודיות שנותרו בתימן כולה? הקהילה העתיקה, לה מייחסים היסטוריה שמגיעה עד תקופת חורבן הבית הראשון, מסרבת לשתף פעולה עם הניסיונות לגרום לאנשיה לעלות לישראל, על אף ההשתלטות של ארגון אל-קאעידה על ארמון הנשיאות בצנעא, והתהייה, מה יקרה שם עם השלטון. במדינת ישראל עוקבים מרחוק אחר גורלם, ולא מעוניינים לחשוף פרטים על תכנונים, אם ישנם, כדי לא לסכן את חייהם.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

לפי הסוכנות היהודית, חמישים מיהודי תימן מתגוררים בבירה צנעא, שם אירעה ההשתלטות, ושלושים נוספים בעיר ריידה. בינתיים היהודים שם אינם מראים כוונה כלשהי לעזוב את מולדתם, כפי שהם בטוחים, מלחמת המורדים מופנית כלפי משטר אסד, והמטרה אינה השמדת יהודים דווקא. היהודים בתימן דתיים כולם, בשכבות גיל שונות, ומרבית בתי הכנסת העתיקים במדינה אינם פעילים מזה עשות שנים.

מאז שנת 1948 עלו לישראל 52 אלף יהודי תימן, כך לפי נתוני הקונגרס היהודי עולמי. במהלך השנים נרשמו עליות נוספות, אך לאחר שנת 2001 נרשמה שתיקה בנושא ובתימן נותרו 300 יהודים, ש-200 מתוכם עלו לישראל במבצעים שונים משנת 2008.

המשפחות שנותרו בתימן גדולות, וחלקן כוללות עשרה ילדים, ולעתים גם שתי נשים - כפי שנהוג ביהדות תימן. חסידות סאטמר פעלה רבות בתוך הקהילה היהודית במדינה, והצליחה להוציא רבים מיהודי תימן לארצות הברית.

תגיות:תימןאל קאעדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה