חדשות בעולם

אם אין אני לי - מי לי: מוקד בינלאומי למצבי חירום באירופה

'מרכז רבני אירופה' בשיתוף ארגוני הצלה בישראל, יוזמים הקמת מוקד בינלאומי לניהול מצבי חירום. ראשי הקהילות: "אסור להיקלע למצב של חוסר אונים"

אא

רצף אירועי הטרור שפוקד את אירופה בימים אלו, ורק הולך ומחריף, הביא לפניות רבות של קהילות יהודיות ברחבי העולם אל 'מרכז רבני אירופה'. הקהילות הביעו חשש כי במקרי חירום או אסון, עלולות קהילות שלימות להיקלע למצב של חוסר אונים.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

לפיכך יזם המרכז, בסיוע הארגונים 'ישראלייף', 'איחוד הצלה' ו'זק"א', תוכנית להקמת מוקד בינלאומי לניהול מצבי חירום, שיכלול הכשרת אנשי קהילות יהודיות ברחבי העולם לתת מענה לכל אירוע חירום. במסגרת התוכנית תינתן גם הכשרה בנושא ביטחון והגנה.

עשרות מתנדבים של ארגון הצלה, ארכיון (צילום: פלאש 90)עשרות מתנדבים של ארגון הצלה, ארכיון (צילום: פלאש 90)

מעבר לפגיעה הפיזית בחברי הקהילה, שעלולה חלילה להיגרם, אומרים ראשי הקהילות, עליהם להתמודד גם עם תוצאות המעשים האנטישמיים בכל הנוגע להיבטים של החוסן הקהילתי וההשלכות של אובדן אמון התושבים, ותהליך השיקום וחזרה לשגרה.

מספר דרכים עלו במסגרת המוקד המדובר, ביניהם מענה באמצעות אפליקציית מצוקה, דרכי טיפול באירוע רב נפגעים ועוד. היעד הוא בניית מערך תגובה לשגרה ולחירום במסגרת הקהילה שיכלול: גיוס כוח אדם על בסיס מתנדבים מהקהילה והכשרה מתאימה למתן מענה למצבי חירום בקהילה, כמו מצבי חירום רפואיים, בימי שגרה, במקביל לקשר הדוק עם גורמי הביטחון והחירום הקיימים. קשר כזה יאפשר קיצור זמן התגובה ומתן טיפול מציל חיים במגוון מצבי חירום רפואיים כמו גם יכולת להציל חיים של חברי קהילה כחלופה להמתנה חסרת אונים לשירותי אמבולנסים מקומיים.

צוותי המתנדבים כולם יחוברו לפלטפורמה הבינלאומית של המוקד המאחד את הארגונים 'ישראלייף', 'איחוד הצלה' ו'זק"א', דבר שיאפשר לקבל תמיכה סיוע וגיבוי מהמוקד הבינלאומי בשגרה ובחירום, גישה בשעת חירום למוקד המבצעים הבינלאומי של ישראלייף ומספר בינלאומי לייעוץ רפואי במגוון שפות.

תגיות:אירופהארגוני הצלהזק"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה