חדשות בארץ

לוד: שייח' מקומי יוזם הסתה קבועה וכולם שותקים

את הדברים העלה לדף הפייסבוק שלו, חבר מועצת העיר, עמיחי לנגפלד. "ביציאה הביתה, תמיד ילד יהודי יחטוף מכות", הוא כותב. הוגשה תלונה במשטרה

אא

חבר מועצת העיר לוד, עמיחי לנגפלד העלה פוסט לדף הפייסבוק שלו, שמספר על ההסתה הברורה שקיימת בעיר, זו שחושבים שיכול להיות בה דו קיום. "אני חייב לשתף אתכם במשהו שאמנם חוזר על עצמו מידי שבוע, אבל רבים לא מכירים. מידי יום שישי וכל חג עומד השייח' יוסף אלבז במסגד ומסית נגד יהודים. ביציאה הביתה, תמיד ילד יהודי יחטוף מכות. תמיד. כשהמשטרה עוצרת בסוף הוא משתחרר. "קטין. אין מה לעשות". אז זהו, שיש! להסתה יש כתובת. אני קורא למשטרת ישראל לעצור לאלתר את השייח אלבז ולאסור עליו לדרוש במסגד בימי שישי".

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

השייח' יוסף אלבז אף הופיע בתכנית הדוקומנטרית "לוד - בין ייאוש לתקווה" וחלק מהדברים המיוחסים לו מתועדים בתכנית. הציטוטים שמביא לנגפלד: "הבס אותם. קרע אותם. השמד אותם. פרק אותם. ולסיום, חג שמח. לא הזוי?! זה לא חלק מהפסיפס, ולעולם לא יהיה".

בסיום דבריו הוא כותב שהגיש תלונה נגד אלבז, ומצפה ממשטרת ישראל לפעול בעניין. בראיון ל nrg אמר לנגפלד: "מחולקים שם מנשרים נגד יהודים, הוא מסית כל הזמן. פניתי בנושא למשטרה ואני מתכוון לפנות בנושא ליועץ המשפטי לממשלה. ניתן לראות בצורה חד משמעית כי כל פעם שהוא מלהיב נגד יהודים יש אחר כך התקפות על יהודים. זורקים כאן אבנים על יהודים. יש אלימות. מעבר לכך האיש הזה פוגע בציבור שלו ומונע דו קיום בעיר. הוא משתלט על השיח ומזיק לכולם". 

"האיש הזה מסית וזוכה להסכמה בשתיקה של ראשי הציבור הערבי בעיר. מצד אחד הם מדברים על דו קיום אבל מצד שני נוח להם לשתוק כשהוא מדבר. רק סילוק של האיש הזה מהעיר ומהתפקיד שלו כאן יכול לגרום לשינוי. אגב ההסתה שלו מופיעה בגלוי אפילו בסדרה על לוד. גם מה שהוא כבר אומר שם זו הסתה" קובע חבר מועצת העיר שאומר כי "אני לא מתכוון לשתוק יותר אלא לפעול נגד המצב ההזוי הזה".

תושבי לוד מספרים כי אלימות היא דבר שבשגרה אצלם. מכות כלפי ילדים יהודים מתרחשת מדי יום, והתיקים במשטרה נסגרים בזה אחר זה מחוסר ראיות.

השייח אלבז לא מתרגש מהתלונה, ומצהיר כי אין בו כל פחד. במשטרה קיבלו את התלונה והיא בטיפול.

תגיות:הסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה