חדשות בארץ

עיתונאי התבטא באנטישמיות כלפי בת ניצולי שואה והתנצל

ישראלית לשעבר שמתגוררת בצרפת זכתה לתגובות בלתי הולמות מכתב שסיקר את הצעדה לזכר הרוגי הטרור. דובר הקמפיין נגד אנטישמיות בבריטניה, ג'ונתן סשרדוטי: "ההתנצלות לא מספקת"

אא

במהלך סיקור הצעדה בפריז לזכר 17 קרבנות הטרור שהתרחש במערכת העיתון "שארלי הבדו" וההיפר הכשר, התבטא העיתונאי, טים וילקוקס, בצורה אנטישמית כלפי אישה שהזדהתה בשם חוה, בת לניצולי שואה שעלו לישראל מפולין בעקבות אימי השואה.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

האישה, ישראלית שמתגוררת בצרפת 20 שנה, הביעה חשש כי היהודים נרדפים, והמצב הנוכחי מתחיל להזכיר את שנות ה-30' של המאה הקודמת באירופה. וילקוקס הגיב על דבריה בשידור: "מבקרים רבים של ישראל יאמרו שגם הפלסטינים סובלים קשות מידיים יהודיות". כשאמרה לו שאסור להשוות בין הדברים, ענה לה ווילקוקס: "אפשר להביט בכל נושא מזוויות שונות של השקפה".

וילקוקס כתב בחשבון הטוויטר שלו דברי התנצלות: "מאוד מצטער על הפגיעה בעקבות ניסוח אומלל של השאלה בראיון חי אתמול בפריז - זה היה לחלוטין לא מכוון".

דובר הקמפיין נגד אנטישמיות בבריטניה, ג'ונתן סשרדוטי אמר ל"מייל און ליין" כי למעשה, ההתנצלות של וילקוקס בטוויטר "לא ממש מספקת", וכי הBBC היה צריך להתנצל בשידור ולחקור את התנהגות הכתב.

דובר ה-BBC מסר: "טים וילקוקס התנצל על דברים שעל פי עדותו הם ניסוח אומלל של שאלה במהלך ראיון בשידור חי עם שני חברים, אחת יהודיה ובמקור מישראל, והשני מוסלמי ממוצא אלג'ירי, במהלכו הם שוחחו על מגוון רחב של נושאים הנוגעים לקהילה היהודית והמוסלמית בצרפת. לא הייתה לו כל כוונה לפגוע". 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה