הרב יצחק זילברשטיין

"יש ברשותך 1000 שקלים שאינם שייכים לך", אמר האב בחלום ליל ראש-השנה ונעלם...

"מדובר בתאונה רצינית. המזיק צריך לשלם לבעל הרכב 3,000 ש"ח!". המזיק השתומם למשמע הסכום. "אני דורש שתבחן שוב את הדבר. לא יתכן שמדובר בירידת ערך כה גדולה"

אא

אל בית מדרשנו הגיע יהודי, מתוח וחרד, וסיפר כשכולו נפעם: בבוקר אחד לפני מספר שבועות, נסעתי כהרגלי למלאכתי. רכב אחר, שבעליו נסע שלא בזהירות, פגע בחזקה במכוניתי. ברוך ה' לא נגרם לי כל נזק, אך לרכבי נגרם נזק חמור. הנהג הפוגע התחנן אלי שלא אתבע אותו ברשויות, מפני שאז יוציאו ממנו ממון רב, אלא אבוא עמו לתקן את הרכב אצל חברו, שהינו בעל מוסך מורשה.

הרכב תוקן היטב, ונותרה רק התביעה על "ירידת ערך" הרכב בגין התאונה. ניגשנו שנינו אל שמאי מומחה, ולאחר בדיקה יסודית הכריע השמאי: "מדובר בתאונה רצינית. המזיק צריך לשלם לבעל הרכב 3,000 ש"ח!". המזיק השתומם למשמע הסכום. "אני דורש שתבחן שוב את הדבר. לא יתכן שמדובר בירידת ערך כה גדולה". השמאי התיישב בדבר באופן מעמיק, אך שוב פעם הודיע: "רבותי, לא טעיתי. 3,000 שקלים". בערב ראש השנה, העביר לי הלה את מלא הסכום במזומן, אך ניכר היה כי לא נתן את הממון בלב שלם.

והנה, בליל ראש השנה אירע דבר מצמרר. נמתי את שנתי, ולפתע אני רואה בחלום את דמותו של אבי המנוח (שהיה צדיק וירא שמים מרבים). אבא התקרב אלי עוד ועוד, עד שעמד ממש מולי, ואמר: "בני היקר, דע לך - נמצאים ברשותך אלף שקלים שאינם שלך...", סיים ונעלם. קצתי בבהלה מהחלום. ישבתי וחשבתי, את מי גזלתי או עשקתי? אך לא היה קשה כל כך לגלות --- תפסתי כי מדובר כנראה בממון הרב שקיבלתי מהיהודי שהזיק את רכבי. ככל הנראה הסכום האמיתי שאמור היה לשלם הוא אלפיים, ונמצא כי שילם לי אלף נוספים...

לרכישת ספרי "והערב נא" הקליקו כאן.

תגיות:והערב נא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה