חדשות בעולם

ישראלי ביקש להצטרף לדאעש, ועונה בידי כוחות אסד

באפריל האחרון יצא יוסף נסראללה (20) מביתו בקלאנסווה, אך לפני שהספיק להצטרף לכוחות המורדים, נתפס על ידי משטר אסד ועבר עינויים. בין היתר נשאל על מתקני ביטחון בישראל. עם שובו לישראל - נעצר בידי השב"כ

אא

יוסף נסראללה, 20, מקלאנסווה, הוא הישראלי שיצא לסוריה במטרה להצטרף לאחד מארגוני המורדים נגד אסד, לדאעש או ג'בהת א-נוסרה, כך הותר הבוקר (שני) לפרסום, עת הוגש נגדו כתב אישום.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בפועל, יצא נסראללה בחודש אפריל מישראל לירדן, משם נכנס לסוריה אך לפני שהספיק להצטרף לאחד הארגונים, נתפס על ידי שלטונות אסד, שם עבר עינויים רבים, במהלכם עבר חקירות אודות מתקני ביטחון בישראל, וכן על אישפוזי פצועים סורים בישראל. לפני כחודש חזר לישראל לאחר שהועבר לשגרירות פלסטין בדמשק, משם הועבר לירדן, ומיד כשדרך חזרה בישראל - נעצר.

מכתב האישום עולה, כי מעבר לפצועים הסורים, ולמתקני ביטחון, שם נתן מידע על בסיס ישראלי בכביש החוף, נשאל נסראללה על אופן הכניסה לישראל מהרשות, והאם קיימים חיכוכים אלימים בעניין. הוא גם נשאל אם אי מי מבני משפחתו שירת בצה"ל והאם יש לו חברים יהודים.

"במעשיו המתוארים לעיל גרם הנאשם ברשלנות, המתבטאת ביציאתו האסורה לסוריה שהקימה סיכון ברור לכך שיישבה וייחקר בידי אויב, שתימסר לאויב או בשבילו ידיעה העלולה להיות לתועלתו", נטען בכתב האישום.

בחקירת השב"כ הודה נסראללה במיוחס לו. בכתב האישום נטען על יציאה מהארץ מחוץ לחוק ומסירת מידע לאויב. הוא נעצר עד תום ההליכים.

בראיון ל-ynet אמר אביו של נסראללה: "בני נכנס לסוריה בטעות ונעצר שמה. לא היה לו כוונות אחרות. הוא הגיע למקום מסוים ולא ידע איך לחזור לכן נאלץ להמשיך לכיוון סוריה. דיברתי איתו אחרי שהסורים שחררו אותו. הוא אמר 'אני מאוד מתגעגע, חזרתי בריא ושלם. אני לא יודע איך הגעתי לסוריה'".

בשנה האחרונה נתקלו כוחות הביטחון הישראלים בתופעה של ערבים ישראלים שעוזבים לאזור סוריה, או מבקשים להצטרף לדעאש, וקיים חשש שהם ינסו להכניס כוחות לישראל בצורה הזו.

תגיות:דאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה