חדשות בעולם

גם בבלגיה: מערכת העיתון 'לה סוואר' פונתה מחשש לפיגוע

אתמול (א') פונו עובדי מערכת העיתון 'לה סוואר' שבבלגיה ממשרדיהם, בשל איום אנונימי שהתריע על הימצאותו של מטען נפץ במשרדי המערכת. 'לה סוואר' דאג לפרסום הקריקטורות נגד מוחמד, ועבד בשיתוף עם מגזין 'שארלי הבדו'

אא

בעקבות הפיגוע במערכת העיתון הצרפתי 'שארלי הבדו', פונו אתמול עובדי העיתון 'לה סוואר' שבבלגיה ממשרדיהם, בשל החשש להתממשות איום אנונימי שהתקבל והתריע על הימצאות מטען חבלה, באחד ממשרדי הארגון.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

עיתון 'לה סוואר' נהג לפרסם קריקטורות שונות של מגזין 'שארלי הבדו' ולעבוד עימו בשיתוף פעולה. למעשה, לא מעט מן הקריקטורות שפורסמו על ידי 'לה סוואר', היו נגד מוחמד. על כן, כשהתקבל הטלפון האנונימי שטען להימצאות מטען חבלה שיתפוצץ בתוך דקות אחדות - חששו העיתונאים ששהו במקום, לחייהם.

במקביל לפינוי העובדים, הוקפצו כוחות הביטחון למקום והזדרזו לסגור את כל הדרכים המובילות לעיתון, לסרוק את משרדיו, ולבדוק את אמיתות האיום. עוד יצוין כי פינוי משרדי העיתון בבלגיה, נעשה במקביל לידיעה על הצתת משרדי מגזין נוסף בגרמניה, שאף הוא נתן יד בפרסום הקריקטורות של 'שארלי הבדו', ובניסיון למנוע הישנות מקרה דומה.

בעקבות האיום, עצרה משטרת בלגיה אדם כבן 53 שהודה בחקירתו כי ביצע את שיחת האיום. הוא הצהיר על השתייכותו ל"שמאל קיצוני" ואמר שמדובר בנקמה על החלטת העיתון להדפיס את האיורים.

תגיות:אנטשמיותבלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה