חדשות בארץ

הטיפים שיהפכו את הנהיגה בסערה - לבטוחה יותר

ידוע שלא מעט תאונות ואסונות מתרחשים דווקא בחורף. כדי לוודא שתגיעו למחוז חפצכם בשלום, קבלו מספר טיפים לשיפור נהיגת החורף ולצמצום הטעויות הנפוצות שנעשות בכבישים. ורגע לפני שאתם לוחצים על דוושת הגז, זכרו: 'עדיף לאבד רגע בחיים, מאשר לאבד חיים ברגע'

אא

לא מעט טעויות מבצעים נהגים על הכבישים – לעתים כתוצאה מחוסר שימת לב לפעולות החשובות שיש לבצע, לעתים כתוצאה ממצבים נפשיים כמו עייפות או לחץ, ולפעמים זה פשוט תוצר של חוסר ידע, כיצד כן לנהוג.

מכיוון שהחורף בעיצומו, ולנו חשוב שכולכם תצאו ותחזרו לשלום למחוז חפצכם – קבלו מספר טיפים חשובים לרענון הנהיגה הנכונה בחורף, ולצמצום עד מניעת הטעויות הנפוצות שנעשות בכבישים, כליל:

הטיפ הראשון – שמירת מרחק

נכון. תיאורטית, אתם כבר יודעים את זה. אבל זכרו שעל הכביש – הכל פועל אחרת מתיאוריה יבשה. ודאי כשמדובר בכבישים רטובים וחלקים, בשדה ראייה מוגבל, וממילא - זמן תגובה קצר. מה שתרוויחו מכך יהיה שיקול דעת נכון, במקרה שרכב מלפנים בולם בפתאומיות או שדבר אחר בלתי צפוי מתרחש מסביבכם. היו ערניים!

הטיפ השני – השתמשו בחוכמה באורות ערפל

כל נהג מכיר את המצב בו הראות לקויה עד להחריד, והאינסטינקט הראשוני הוא להדליק פנסי ערפל. אם יש ערפל, זה נהדר. בדיוק לצורך כך קיימת האופציה הזו. אולם שימוש באורות ערפל בהעדר ערפל – מסנוור את הנהגים האחרים, ועשוי לגרום לתאונות. לכן השתמשו בפנסי הערפל בחוכמה.

הטיפ השלישי – בלימה עדינה

כביש רטוב וחלק הופך את הנהיגה למסוכנת יותר. לכן, כשאתם כבר נדרשים להשתמש בבלם – לחצו עליו בזהירות, רגישות ועדינות. הימנעו ככל שניתן מתגובות קיצוניות על הכביש – השתדלו להרגיע עצמכם ולא לתת לתנאי מזג האוויר להשפיע על האופן בו אתם מסובבים את ההגה או לוחצים על דוושת הבלם.

סעו בזהירות (צילום: פלאש 90)סעו בזהירות (צילום: פלאש 90)

הטיפ הרביעי – חימום מנוע לפני נסיעה

כנראה שזה ישבור את המיתוס להרבה נהגים אבל: אין צורך לחמם את המנוע לפני תחילת הנסיעה, שכן ברכב המודרני קיימים חיישנים שאחראיים על כך שתוכלו להתחיל בנסיעה בבטיחות, גם בלי זה. דבר נוסף, הימנעו משימוש רצוף בדוושת הגז כאשר אתם בהילוך סרק – מצב זה גורם לזיהום ובכלל זה, מיותר לחלוטין.

הטיפ החמישי – ניקיון מראות ושמשות

אחת הפעולות היותר חשובות שעל נהג לבצע לפני תחילת נסיעה הוא – לדאוג שהמראות והשמשות ברכב, תהיינה נקיות וללא רבב. בחורף הן מתלכלכות מהר יותר, ומראות מלוכלכות מכפילות פי כמה את הסיכון לתאונה ושאר סכנות. לכן דאגו לבצע ניקיון יסודי שלהן מבלי להתעצל.

הטיפ השישי – מנוחות תכופות לצד הדרך

נהיגה היא דבר מעייף, בפרט כשמדובר בנסיעה ארוכה ובגמיעת מרחקים גדולים. בחורף, כשהחימום עובד והחלונות סגורים - זה משפיע על העיניים, דורש מהן מאמץ גדול יותר שממילא גורם להגברת העייפות. לפיכך, אין זה משנה אם מדובר בנסיעות קצרות או ארוכות – אם אתם חשים עייפות, עצרו בצד להתרעננות, מתחו את האיברים, שתו משהו, ורק אז המשיכו בנסיעה.

הטיפ השביעי – הימנעו משכבות רבות של בגדים

נהג שלבוש בשכבות רבות מדי – מרגיש סרבול שמשפיע אלפי מונים, על הנהיגה שלו. לכן, למרות הקור המקפיא, חשוב לוודא ששכבות הבגדים שלנו אינן מציקות ו'כבדות' מדי. למעט הרישיונות המעידים כי אנו כשירים לתפעל רכב, עלינו לוודא כי אנו מסוגלים לעשות זאת גם מבחינת נוחות פיזית. לכן, בתוך הרכב מומלץ להוריד מעיל ושאר פריטי לבוש 'כבדים' ומסרבלים, ופשוט להדליק את החימום!

בברכת נסיעה בטוחה ומהנה!

תגיות:נהיגהסערהמזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה