חדשות בארץ

הרש"פ תצטרף להאג? ישראל מענישה

אם תאושר בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לבית הדין הבינלאומי בהאג, יוכלו לתבוע את ישראל. זו מצדה הקפיאה כספי מסים, ותקדם תביעות נגד בכירים פלסטינים

אא

לאחר שהפלסטינים הגישו בקשה רשמית להתקבל לבית הדין הבינלאומי בהאג, קיים בנימין נתניהו ביום חמישי האחרון דיון בעניין, שלאחריו הודיע גורם מדיני על הקפאת העברת כחצי מיליארד שקלים לפלסטינים. מדובר בכספי מסים אותם גובים עבור הרשות.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ברשות הפלסטינית התייחסו להחלטת ההקפאה הישראלית, ואמרו לוואלה! חדשות כי "הקפאת הכספים תהיה פשע המלחמה הראשון שיציגו הפלסטינים בבית הדין הפלילי בהאג". לדברי גורם בכיר ברשות, "הכספים הם כספי הרשות הפלסטינית ומדובר במעשה שנוגד כל חוק בינלאומי".

נציג הרשות באו"ם, ריאד מנסור, אישר לעיתונאים כי המסמכים עבור הבקשה הפלסטינית הועברו, לאחר שאבו מאזן חתם עליהם ביום חמישי. אם תאושר ההצטרפות, המשמעות היא שהפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל.

גורם ישראלי מבהיר כי הקפאת התשלום היא רק צעד אחד מתוך אלו שיינקטו. "ישראל בוחנת דרכים להעמיד לדין בכירים פלסטיניים בגין פשעי מלחמה, בתגובה לבקשה", אמר. "ישראל תקדם תביעות,. מנהיגים פלסטינים צריכים לחשוש מצעדים משפטיים".

תגיות:הרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה