סמארטפונים ואינטרנט

למה לפרוץ? אפשר להוריד מהרשת, ללא חשש גזל

רוצים להוריד תוכנות מחשב איכותיות, אבל לא רוצים לפרוץ? יש אלטרנטיבה: באתר ללא גזל, תוכלו למצוא תוכנות חינמיות, שנותנות מענה הולם, והכי חשוב – ללא חשש גזל

אא

לימוד נהיגה חינמי, תוכנות גרפיות, משחקים חינוכיים לגיל הרך, ואפילו מדריך לקשירת עניבה – זהו רק חלק מהיצע שתוכלו למצוא ברשת, ונחשו מה? ללא חשש שאתם גוזלים. מי שעומד מאחורי מיזם אתר האינטרנט 'ללא גזל', המספק שירותים חינמיים נצרכים, הוא רוני פיזנטי: "חיפשתי דרך לעקוף את המחסום, ולהנגיש לציבור אלטרנטיבה הוגנת", הוא מסביר.

פיזנטי (32) אברך, מאייר, סופר, מרצה במכללת סלע ומעצב אתרים, החליט להרים את הכפפה, ולאפשר לציבור הרחב לקבל תחליפים איכותיים לתוכנות יוקרתיות, מבלי לפרוץ ולעבור על איסור גזל. כך הוא הקים את אתר 'ללא גזל' ואת אתר 'אמונה'.  

"האתר 'ללא גזל' הוקם בראש ובראשונה כדי לשרת את הציבור שידו אינה משגת, ואינו יכול לרכוש תוכנות מוכרות בסכומי עתק", אומר פיזנטי, "בתור מי ששוחה בתחום לא מעט זמן, אני יכול לומר שישנן תוכנות גרפיקה רבות שעולות אלפי שקלים, סכום שרוב האנשים לא יוציאו.

"במקרים כאלו רוב הגולשים מורידים דרך האינטרנט, תוכנות פרוצות, דבר שאסור מבחינה הלכתית כיוון שזה גובל בגזל. התופעה הזאת הפריעה לי מאוד. מצד אחד, ידעתי שאי אפשר להאשים את האנשים, כי בכל זאת הם באמת לא יכולים לשלם אלפי שקלים על כל תוכנה, ומצד שני זה עדיין לא הופך את זה לתקין מבחינה הלכתית. חיפשתי דרך לעקוף את המחסום הזה ולהנגיש לציבור אלטרנטיבה הוגנת".

פיזנטי לומד בשעות הבוקר תורה בכולל בנתיבות, בעוד ששעות הצהריים והערב מוקדשות לזמן איכות עם אשתו וארבעת ילדיו. לפני שבע שנים התווספה לו מחויבות נוספת, לא פחות חשובה: תחזוקת האתר. מה זה כולל? די הרבה. איתור תוכנות חדשות ופרסומן, מתן תשובות לשאלות הגולשים, ותפעול אתר 'אמונה', בו הוא מפרסם מאמרים תורניים.

באמת יש תחליפים לתוכנות המוצעות בשוק? הרי יש אלפי תוכנות  

"בהחלט כן, גם אם זה לא בדיוק אותו דבר. אפילו במחשב האישי שלי יש לי זה תחליפים לתוכנות המוכרות. במקום window התקנתי מערכת הפעלה חינמית ללא חשש גזל בשם linox. היא לא פחות טובה ונוחה לשימוש. אותו דבר עם תוכנת פוטושופ שעולה אלפי שקלים. מעטים יודעים שיש לה תחליף בשם גימפ, שעובד על אותו עיקרון. בשורה התחתונה, הכול זה עניין של הרגל, ואפשר להתרגל להכול, בפרט כשאתה יודע שאתה נקי מגזל".

איך יש לך זמן לנהל את העסק הזה?

(צוחק) "זהו, שאין כל כך זמן, ואולי זה המקום להתנצל בפני כל אותם גולשים שאני לא מצליח להגיע למיילים שלהם. משתדלים ביותר, אבל לא תמיד זה אפשרי", הוא אומר ומוסיף שלמרות חוסר הזמן, המטרה היא להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה, בכלים העומדים לרשותו. "זה התענוג האמיתי שלי, לדעת שאני מקיים את ציווי הבורא, מהנקודה השייכת לשורש נשמתי".

תגיות:אינטרנטגזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה