חדשות בארץ

כנס הרבנים: עליה בחוקים נגד היהדות

לאחר שנתיים של חוקים נגד עולם התורה והיהדות, התכנסו אמש (שני) רבנים מכל המגזרים שומרי המצוות במטרה להתאחד נגד המשך ההתעמרות בעולם התורה

אא

במהלך השנתיים האחרונות מתהלכים רבים בקרב ציבור שומרי התורה בתחושות קשות על כך שיהדותה של מדינת ישראל שרויה בסכנה גדולה. חקיקות אנטי דתיות זרמו במהלך הקדנציה האחרונה בכנסת ללא הפסקה, והצרת רגלי ציבור האברכים ניכרה לעין כל.

בעקבות כך התכנסו אמש (שני) עשרות רבנים חרדים ודתיים, במעמד שכובד על ידי הרבנים הראשיים לישראל, והתקיים בבנייני האומה בירושלים, שם יצאו בקריאה למפלגות הרלוונטיות, לתקן ככל יכולתם את הנזקים שנסובו בשנתיים האלו לעולם התורה והיהדות.

 מספר החוקים האנטי דתיים בכנסת המתפרקת, היו 23 לעומת שני חוקים בכנסת הקודמת. מדובר על נתון משמעותי במיוחד שמעיד על המצב בחברה כלפי ציבור שומרי המצוות. תקציב הישיבות הקדושות נפגע אף הוא באופן חמור, 40% יותר מאשר בקדנציות קודמות.

לדברי המארגנים, הכנס נקבע הרבה לפני פיזור הכנסת וכך גם שוריין התאריך בבנייני האומה. מטרתו העיקרית היתה גיבוש חזית חזקה נגד המשך חקיקות מסוג זה, שהיו יכולות להגיע למספרים הרבה יותר גבוהים מאלו שהוצגו. בנוסף, משתתפי הכנס היו מכל זרמי היהדות, ולא רק זרם ספציפי, במטרה לחדד את המסר, שיש אחדות בקרב שומרי התורה והם יעשו הכל כדי שעולם התורה לא ימשיך להיפגע.

"עברנו תקופה קשה ובעזרת השם נגיע לתקופה חדשה", אמר הרב דוד לאו. "יש חובה מיוחדת להיזהר דווקא בארץ הקודש ויש שמירה מיוחדת שחלילה כבוד שמים לא יתחלל. בוודאי שכאשר נותנים להם גושפנקא חוקית". הרב לאו סיפר על שיחה שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פניתי לרוה"מ ואמרתי לו: יש לך יועץ משפטי, אנחנו היועצים היהודיים. ניתן לך חוות דעת על כל חוק שמגיע לוועדת שרים".

גם הרב יצחק יוסף נשא דבריו: "לצערנו הרב הממשלה האחרונה, ממשלת הזדון האחרונה שקמה, היו בה חוקים נגד התורה, נגד ה' ונגד משיחו. הביאו לי עכשיו רשימה של 55 חוקים נגד התורה. חמש בדרך כלל זה עין הרע, קל וחומר 55. אנחנו נעשה עין הרע לחוקים האלו". הרב סיפר על ניסיונות של שני הרבנים הראשיים לפעול נגד החוקים הללו, ופירט את השיחה שהיתה לו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשביקש להיפגש איתו במטרה לדון בנושא הכאוב. "'הרב אין לי כוח', אמר נתניהו. יש לי קואליציה כזו. אדרבא, תעשו בבחירות הבאות קואליציה ביניכם לקדש שם שמיים'. לי בתור רב ראשי אסור לדבר פוליטיקה אבל לרמוז מותר לי... צריך שיהיה כוח, צריך שאחרי הבחירות תהיה ממשלה שלא תוכל לזוז בלי הכוח של יראי שמיים".
 

כנס חרום רבני ישראל. צילום: פלאש 90כנס חרום רבני ישראל. צילום: פלאש 90

תגיות:רבניםהרבנות הראשיתממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה