מיסטיקה

שו"ת רוח ומיסטיקה

עין הרע, אישה שחווה דברים מסתוריים בביתה - כל אלה במדור השו"ת שלנו, המוקדש הפעם לרוחניות ומיסטיקה

אא

מהי עין הרע ולמה היא גורמת? אם יודעים מי עושה זאת (לדוגמה, אח שאנו יודעים שמקנא ומשווה כל הזמן), אז מה עושים? הרי לא מתנתקים ממשפחה. בנוסף לכך, עין הרע שמזיקה לאדם - משמע שאותו אדם חטא או עשה משהו לא בסדר? והאם עין הרע חל גם על ילדים ותינוקות שזוכים למחמאות על יופיים וכו´?

ל"עין הרע" יש הרבה משמעויות והסברים, ברור שהדבר קיים, והוא מעוגן בהרבה מקורות תלמודיים ומדרשיים, עד כדי כך שלפי התלמוד (בבא בתרא) אסור לאדם לעמוד בשדה חברו בשעה שהיבול צמח בשיא תפארתו, פן יזיק את היבול בעין הרע. מעודי לא הבנתי את העניין על בוריו, עד שהאיר הקב"ה את עיניי, וראיתי בספר זרע קודש להגאון הקדוש מראפשיץ זי"ע (פרשת ויצא) דבר שמקרב את הדברים אל השכל.

וכך הם דבריו: "עין הרע בא מזה, כאשר אדם רואה איזה דבר נאה, או איזה הצלחה ממונית בחברו, או הצלחה בבנים, או בגבורה או בכל מעלה שהיא, והרואה מתפעל על המעלה הזאת, אע"פ שהוא מתפלא מתוך אהבה רבה, מכל מקום הוא גורם רעה לבעל המעלה, וסיבת הדבר, כי מאחר והקב"ה ברא את האדם, והוא זה אשר הנחיל את המעלות אשר ניחנו בהם בני האדם - אילו היה זה שרואה את המעלה בחברו מתבונן בדעתו שזה הכל מהקב"ה, הרי לא היה מתפלא כלל על מעלתו של חברו, כי מה שייך לתמוה על מידת תפארתו של הקב"ה שיצר את כל העולם ואת כל אשר בו מאפס ואין. הרי כל מעלה שאנו רואים היא בעצם תפארת להקב"ה או דמיון לחכמתו של הקב"ה שהאציל בצלמו כדמותו באדם התחתון. ובזה שהרואה כן מתפלא, למשל, על הצלחת היבול, או הצלחת החבר בבנים וכו´, הוא שוכח מלהחזיר הכל להקב"ה ולומר ´אה, איזו חכמה נתן הקב"ה לאיש הזה´. אלא הוא מתבונן במעלה של החבר כאילו החבר הוא בעל המעלה והגדולה, וזה גורם להפריד את הצלחתו של החבר מהשורש, מהמקום שהוא באמת". וזו ההגדרה של "עין הרע".

והדרך הנכונה כשרוצה להסתכל במעלות והצלחות בעין טובה, הוא כשיזכור ולא ישכח ממי בא זה המעלה, ומי הנחיל אותה לאדם הזה, ואז הוא כלל לא יזיק בראייתו. הוא מביא בדבריו כי שמע מצדיק קדמון סגולה לעין הרע להסתכל כלפי מעלה, והוא מפרש שכוונת הצדיק היה שכאשר יגביה את עיניו למעלה - יזכור מי המביא את כל ההצלחות, ובכך יחזק את הדברים ויקשר אותם לשורש, וההצלחה תגבר ותעלה.

בנוסף לכך, ישנם צדיקים גדולים מאוד שקשורים כל כך לבורא עולם, והם ממש בטלים אליו, ואינם מרגישים בשום מעלה עצמית כלל. לאלו אי אפשר להזיק בעין הרע.

 

כבוד הרב, שלום רב. בתקופה האחרונה ראיתי דברים מוזרים בבית. בשעות הלילה המאוחרות שמעתי כמה קולות שמדברים בשפה זרה, ראיתי דמות בלבוש שחור מחייכת ועומדת ליד הקיר, והבנתי שהיא לא מהעולם שלנו. בלילה באה אלי אישה עם שער לבן פרוע ונגעה בי. לא יכולתי לזוז עד שצעקתי "שמע ישראל", ואז היא נעלמה והשתחררתי. היו עוד דברים כאלה. הלכתי למיסטיקנית והיא אמרה שיש לי כישוף ועין הרע, ושהבית לא טוב בשבילי. האם זה נכון?

שלום וברכה. שאלה והתייעצות עם מיסטיקאים ומיסטיקאיות רק מגבירים את הפחדים, ההזיות, הדמיונות והחלומות, ויביאו להפסד ממון אצלך להבל ולריק, וכמובן רווח כספי לאותם מיסטיקנים נוכלים. אם אין כישוף, היא כבר תמציא את זה בכדי שיהיה לה במה להפחיד.

קביעת מזוזות על דלתות הבית, נטילת ידיים בבוקר עם הקימה משנת הלילה, נטילת ידיים אחרי התפנות במשך היום, שמירת שבת וטהרת המשפחה סובבים את האדם במגן רוחני, כך שכל רוח לא תוכל להזיק ולהפחיד.

תגיות:מיסטיקהעין הרע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה