חלומות

שו"ת חלומות: מה מנסים לומר לנו?

נפטר שמספר שקר לו בעולם הבא, נחשים רבים ונפילות בצניעות - מה כל אלה מנסים להגיד לנו בחלומות?

  • י"ז חשון התשע"ד
אא

אמי חלמה היום לפנות בוקר (בשעה 5 בערך) על סבי שנפטר לפני שנה וחודש, ובחלום היא ראתה אותו נכנס לביתו לבוש רגיל. היא שאלה אותו "אבא, מה שלומך, איך שם?", והוא ענה לה שקר לו שם ואין שמש. לאחר מכן היא הניחה את ראשה על הכתף שלו והחלה לבכות, וכך היא התעוררה. הייתי רוצה לדעת אם יש משמעות לחלום הזה כיוון שאמא שלי היתה קשורה אליו מאוד.

שלום וברכה. זה מראה על כך שיש לו חוסר במצוות ובמעשים טובים, וקר לו שם. המצוות הם הלבושים של האדם בעולם האמת, וכאשר אין לו לבושים אלו - קר לו שם מאוד. המצוות שבני המשפחה ויוצאי חלציו עושים כעת, אפילו לאחר פטירתו, מסייעות מאוד לנשמת הנפטר, מעלות אותו וממלאות אותו ברוחניות. וחלילה להיפך - אם מי מיוצאי חלציו עושים חלילה חטאים, הם גורמים לנשמת הנפטר לסבל רב, ה´ ישמור.

* * *

שלום רב! יש לי שאלה חשובה בקשר לחלומות שלי, והייתי מעדיפה שישאלו רב שמבין בזה היטב כיוון ששאלתי הרבה אנשים ואף אחד לא הצליח לעזור, וזה מטריד אותי מאוד ומפיל אותי רוחנית. הבעיה שלי כבר נמשכת מעל שנה. במשך שנה, לא ברציפות אבל זה קורה הרבה, אני חולמת שאני עוזבת את עבודת השם, כופרת, הולכת למקומות מעורבים וחסרי צניעות, הולכת בלבוש שלא מתאים לבת מלך, פורשת מכל הדת ומכל היהדות. בדרך כלל בחלום זה מהרצון שלי, אך כשאני מתעוררת אני מתחילה לבכות ולבכות ומרגישה שהשם לא רוצה בתשובתי. אני כבר שלוש וחצי שנים בתשובה - חרדית למהדרין. למרות שאני ברשות הוריי אני לא רואה טלוויזיה חוץ מהידברות, לא שומעת שירים חילוניים, עברתי לבית ספר דתי, הולכת צנוע מאוד, קוראת קריאת שמע שעל המיטה. אז מה ניסו לרמז לי, שאני חוטאת עדיין? שהשם לא מקבל את תשובתי? אני מחפשת כל היום רק איך לעשות נחת רוח לאבא שבשמיים, רודפת אחרי מצוות, והדבר שמפיל אותי ומדרדר אותי זה רק החלומות האלה, שנמשכים מעל שנה. מה עלי לעשות? נכון שחלומות שווא ידברו, אבל כל פעם אני חולמת מחדש וזה מפיל אותי רוחנית, אני לא מבינה - מה לא בסדר בי? מה עשיתי?!

שלום וברכה. אין ספק שהיצר הרע לא מניח לך, וכאשר הוא רואה שאינו יכול להילחם נגדך בהקיץ - הוא מנסה לעשות זאת בחלום, וכאשר הוא רואה שאת נעצבת מזה מאוד הוא מאושר ומקווה שזה יצליח להפיל אותך. אבל דעי שאין להתייחס לחלומות אלו ואין בהם ממש. הם לא מראים על כלום מלבד על חשיבות מעלתך ועל כך שהיצר ממש מתאמץ להפילך. אל תתני לו את זה.

כאשר את קמה מחלום זה תאמרי בכוונה רבה את הברכה ´שלא עשני גויה´, שזכית שאת מאמינה בתורה ואת לא נוהגת כמו החלום של היצר, אלא כדרכה של בת מלך. לאחר תקופה קצרה של שליטה על עניין זה, ולאחר שלא תהיי בצער מחלום זה, תזכי להיפטר מכך בעז"ה.

* * *

אני מוצאת את עצמי חולמת הרבה בלילות על נחשים. מטבעי אני מאד פוחדת מנחשים... מה זה אומר? וכן שמעתי שמי שחולם על נחשים מתעשר, אך מצבי רחוק מזה... האם זה נכון?

שלום רב! חלום טוב ראית. בתלמוד בבלי מסכת ברכות: "הרואה נחש בחלום - פרנסתו מזומנת לו". רש"י: פרנסתו מזומנת - כנחש שעפר לחמו, ומצוי לו בכל מקום.

תזכו בעזרת השם לפרנסה טובה ובריווח. אבל ברור שזה מרמז לך גם על הצורך בתפילה, כי גם אם כתוב למעלה פרנסה, השפעות מלמעלה לא יכולות לרדת ללא תפילה. כדאי להתפלל בכוונה על העניין.

תגיות:חלומותשו"ת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה