חדשות בארץ

הבשר הטרף בפרנקפורט - עלילה?

לפני כחודשיים הזדעזו יהודי פרנקפורט לגלות כי באטליז הכשר נמכר להם כביכול בשר טרף. בית הדין קובע: מערך הכשרות של הרב קליין אמין ועומד בתנאים המחמירים

אא

לפני כחודשיים התפרסמה ידיעה על מכירת בשר טרף במסווה כשר, בפרנקפורט שבגרמניה. הרב מנחם קליין, רבה הראשי של העיר, הוכנס בעל כרחו למערבולת של שמועות, מכיוון שהאיטליז החשוד, היה תחת השגחתו.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

מאז, החליט האו.אר.דה. לפסול את הרב קליין מלפסוק בענייני כשרות, והוקמה ועדת רבנים מיוחדת לבדיקה של הנושא עד לפרט האחרון.

בבית הדין בירושלים, אליו הגיע הסיפור המדובר, התכנסו הדיינים במטרה לשמוע את פרטי המקרה, והחלו בחקירה מדוקדקת של כל הגורמים המעורבים במערכת הכשרות בעיר. משגיחים, בעלי עסקים שתחת אחריותם, תושבים שצרכו באטליז בעבר, ועוד. הם הוזהרו לומר בפני בית הדין את האמת בלבד, והנתונים הוצלבו בין כל הבאים בפני בית הדין.

הבשר כשר (אילוסטרציה: shutterstock)הבשר כשר (אילוסטרציה: shutterstock)

לאחר חקירה פרטנית של המקרה, הגיע בית הדין למסקנה, כי מערכת הכשרות של הרב מנחם קליין היא אמינה, ועומדת בתנאים המחמירים של כשרות מהודרת, וכי הסיפור עם מכירת הבשר הטרף, לא היה נכון מעיקרו.

ההחלטה להשחיר את פניו של הרב קליין, ולבטל את מערכת הכשרות שלו, היתה מוקדמת מדי ופזיזה, ונעשתה ללא בדיקה מקיפה וחקירה פרטנית, הובהר על ידי בית הדין. "הפזיזות להחליט לפסול רב עיר ואת המסעדה והקייטרינג שתחת פיקוחו, היא פסולה מיסודה", נכתב.

לפני חתימת הדיינים על המכתב, הם מבהירים כי בידיהם נימוקים הלכתיים ודו"חות של כל העדויות והחקירות, שמאששות את החלטתן.

מקורבים לרב קליין בפרנקפורט, שאינם רוצים להזדהות בשמם, טוענים כי מדובר בעלילת שווא על הרב, שנובעת בעיקר מטעמים אינטרסנטיים וממניעים שאינם טהורים כלל. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה