חדשות בארץ

שופטי בג"ץ בביקורת קשה נגד זועבי

"חוטף ורוצח ילדים - אינו טרוריסט"? "אין תקדים בעולם כולו על אמירה כזו של חבר פרלמנט שמתבטא כך על מדינה בה הוא חבר", אמרו השופטים

אא

לאחר שהוחלט להגיש נגדה כתב אישום, ולהרחיקה מדיוני המליאה למשך חצי שנה, הגישה ח"כ חנין זועבי (בל"ד) עתירה נגד ועדת האתיקה של הכנסת, וביקשה לבטל את העונש נגדה. הבוקר (שלישי) דנו בעתירה שופטי בג"ץ, ומתחו עליה ביקורת בזה אחר זה.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"אין תקדים בעולם כולו על אמירה כזו של חבר פרלמנט שמתבטא כך על מדינה בה הוא חבר", אמר השופט חנן מלצר והתייחס להתבטאויותיה של זועבי נגד ישראל.

''אני לא מצליחה להבין איך אדם שמגדיר את עצמו שהוא נגד אלימות - מצליח להצדיק ולהבין אנשים שחוטפים ילדים בדרך הביתה", אמרה השופטת אסתר חיות, בהזכירה את ההתבטאות של זועבי על המחבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים בגוש עציון, שלפיה הם אינם טרוריסטים. "זה שלט שחור. מה זה אדם שחוטף ילד בדרך לבית ספר ורוצח אותו ברכב בדם קר? יש הגדרה אחרת לגביו מלבד טרוריסט?"

"זו לא עוד אמירה פוליטית מקוממת אלא הזדהות עם אויבי המדינה וגם אם אין כאן עבירה פלילית יש כאן סמכות של הועדה לדון בכך'', אמר היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, והוסיף: ''ההתבטאות השנייה אף חמורה יותר והיתה בכתב כך שקדמה לה מחשבה. מדובר במאמר שזועבי כתבה במהלך מבצע 'צוק איתן', שם אמרה כי עלינו להתחיל בהתקוממות עממית, להטיל מצור על ישראל, להפסיק את התיאום הביטחוני ולהפסיק לנהל משא ומתן עמה".

ח"כ דני דנון מתכוון לעתור לוועדת הבחירות המרכזית ולדרוש את פסילת זועבי מהאפשרות להתמודד בבחירות לכנסת הבאה. "לא מספיק להרחיק את זועבי מהמליאה, צריך להרחיק אותה מכנסת ישראל. המשמעות של אנשים שהם אויבי העם, אנשים שמייחלים לנפילתנו, שתומכים באויבינו, להיות חלק מהכנסת -  זה בעצם לתת פרס לטרור, סכנה לדמוקרטיה, סיוע לחמאס ולחיזבאללה".

 

תגיות:בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה