חדשות בארץ

בברכת אריכות ימים: בת 104 עברה השתלת קוצב לב

בצעד נדיר התבצעה ההשתלה. "הסוללה תחזיק 10 שנים מעמד", אמר הרופא לקשישה שממתינה לבתה בת ה-80 שתיקח אותה הביתה

אא

לפני כשנה היא אושפזה בשל אובדן הכרה. מאז, היתה מתעלפת מפעם לפעם. ד"ר הלל שטיינר, מנהל היחידה להפרעות קצב במרכז הרפואי על שם ברוך פדה פוריה, אליו הגיעה, שבבדיקות הא.ק.ג שלה, נרשמו הפרעות בזרימת החשמל בלב. "לאחר דיון צוות ושיחה  איתה - החלטנו להשתיל לה קוצב לב קבוע".

היא, לאה, אינה אדם צעיר שלקה בלבו. לאה היא קשישה בת 104 בלי עין הרע. מאחר והמשיכה לסבול מתופעות קוצר נשימה ודופק נמוך, הוחלט סופית על המהלך, וביום רביעי, 3.12.14, בוצעה ההשתלה בהרדמה מקומית.

חשה בטוב ב"ה (צילום: מיה צבן, דוברת בית החולים פוריה) חשה בטוב ב"ה (צילום: מיה צבן, דוברת בית החולים פוריה)

 "בסוף הפרוצדורה היא שאלה כמה זמן תחזיק הסוללה", סיפר ד"ר שטיינר. "עניתי 10 שנים, ואז היא ענתה בחיוך, אז ניפגש למעלה... " הפעולה בוצעה בהצלחה רבה ב"ה, וכעת כל פעימות הלב של לאה מופעלות ע"י הקוצב. ד"ר שטיינר מציין כי זו פעם ראשונה שהוא משתיל קוצב לב לאשה כל כך מבוגרת. "הרזרבות שיש לאנשים בגיל כזה מוגבלות, ולכן צריך לפעול בצורה מאד מאד זהירה, הכנסנו קוצב שמתאים לצרכים שלה וישמור על תזמון הלב. לאה צלולה וערנית ועדיין עובדת במתפרה בקיבוץ, לכן היה לנו חשוב למנוע אירועים נוספים של נפילות ואובדן הכרה ולשפר את איכות חייה"

ביום ראשון, 7.12.14, ארבעה ימים בלבד לאחר ההשתלה, סיפרה לאה שהיא מרגישה טוב, וממתינה שבתה בת ה-80 תגיע כדי לקחת אותה הביתה. 

תגיות:זקנהאוכל בריא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה