חדשות בארץ

הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה ברוב מוחלט

המערכת הפוליטית נכנסה לטלטלה. עכשיו זה כנראה סופי: בעוד 105 יום, בכו' אדר, יתקיימו ב"ה הבחירות לכנסת ולראשות הממשלה. השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ (ליכוד) תקף את יאיר לפיד: "היית פרזנטור מעולה בטלוויזיה". שנתיים אחרי הבחירות, ייאלצו האזרחים לפקוד שוב את הקלפיות

אא

החלה הספירה לאחור: כשנתיים בלבד חלפו מאז שהאזרחים פקדו את הקלפיות, אך ב"ה בכו' באדר, הם יצטרכו להגיע שוב להצביע לכנסת ולראשות הממשלה. לפני זמן קצר אישרה הכנסת, ברוב מוחלט של 84 חברים את החוק לפיזור הכנסת, חבר כנסת אחד נמנע. 

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפיטר אמש את שר האוצר יאיר לפיד ואת שרת המשפטים ציפי לבני, לאחר שטען כי ניסו לעשות לו "פוטש",  אמר לפני ההצבעה בישיבת סיעת הליכוד: "הבחירות האלה הן על שאלה אחת: מי ינהיג את המדינה. מול האתגרים שמדינת ישראל ניצבת בפניהם צריכים מפלגת שלטון גדולה. הליכוד היא המפלגה היחידה שבאה בחשבון".

ראש הממשלה בכנסת (צילומים: פלאש 90)ראש הממשלה בכנסת (צילומים: פלאש 90)

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) תקף גם הוא את המפלגות של לבני ולפיד: "הייתה ברית של אינטרסים פוליטיים יהירים, של אישה שמחפשת כל פעם מפלגה אחרת וזו גברת לבני", אמר אקוניס. "אני חושב שההערכה שלנו לא הייתה מובנית, היו אנשים שתכננו את הדבר הזה".

מנגד, יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון מתחה ביקורת על ראש הממשלה: "פחות משנתיים אחרי שהוקמה הממשלה הגרועה הזאת שמענו אתמול את ראש הממשלה פונה לציבור וזה היה המסר שלו - נכשלתי, הוא אמר, עכשיו תבחרו בי שוב". גם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, לא חסך ביקורת: "מערכת הבחירות הזו תהיה בין המחנה הציוני למחנה הקיצוני, בין המחנה שמחויב לעתיד מדינת ישראל לבין המחנה ההולך שבי אחר הקיצונים. בין מחנה המסתכל אל העתיד לבין מחנה החי בעבר. זו תהיה הבחירה של כל בוחרת ובוחר בקלפי".

השר המפוטרת, ציפי לבני השר המפוטרת, ציפי לבני

 

החברים בכנסת, לפני זמן קצר החברים בכנסת, לפני זמן קצר

 

השר שטייניץ תקף את לפיד: "יושבת היום גברת ריקי כהן מחדרה ואומרת לעצמה אלוהים מה עשיתי, איך הלכתי שולל אחרי הבלורית והתואר. איך?. יש לי הצעה ידידותית שתועיל גם לך וגם לנו. אתה לא בחור רע, אתה גם לא בחור טיפש. הזלזול שלך בעקרונות הכלכלה ובפקידי האוצר נבע משחצנות, לא מטיפשות. אתה היית פרזנטור מעולה בטלוויזיה. גברת ריקי כהן מחדרה וגם עבדך הנאמן נהנו לראות אותך על המסך. גם בשם ריקי כהן מחדרה, בשמי, ובשם רוב אזרחי ישראל אני מציע לך, לפיד תחזור לעסוק במה שאתה טוב בו, קח לך את משבצת הפרזנטור ותשאיר את ענייני הכלכלה הלאומית וביטחון הלאומי לאנשים רציניים ואחראים שיטפלו בזה עם קצת פחות בלורית אבל עם הרבה יותר רצינות ואחריות".

מסיעת יש עתיד נמסר בתגובה לכלי התקשורת: "ראש הממשלה כשל בניהול מדינת ישראל ובטיפול בצרכים של הציבור הישראלי. האקט המבוהל של פיטורי השרים הוא מעשה של פחדנות ואיבוד עשתונות. צר לנו כי ראש הממשלה בחר לנהוג בחוסר אחריות לאומית ולגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת". 

תגיות:בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה