חדשות בארץ

התאמן עם דאע"ש, חזר לישראל ונעצר

הוא יצא לנפוש בטורקיה, חצה את הגבול ושהה במחנה אימונים של ארגון הטרור דאע"ש. לאחר שובו לישראל, נעצר. שני חבריו נותרו בסוריה

אא

אתמול (שלישי) הותרה לפרסום זהותו של חמזה מגאמסה, צעיר תושב יפיע, שמואשם בחברות בארגון דאע"ש. הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט המחוזי בנצרת. לפני כחודש הטיל השב"כ צו איסור פרסום על סיפורו של מגאמסה, שחבר לדאע"ש והתאמן אצלם במשך 10 ימים במחנה הארגון בסוריה. בסיומם התחרט ושב לישראל.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

זה קרה לפני כחודשיים. מגאמסה, יחד עם מספר צעירים נוספים מכפור סמוך לנצרת, טסו לנופש בטורקיה. יום למחרת התקשר אחד המטיילים לביתו וסיפר כי שלושה מחבריו נעלמו בפתאומיות. רק מאוחר יותר התברר כי חצו את הגבול עם סוריה, והצטרפו לדאע"ש. מגאמסה, כאמור, התחרט כעבור עשרה ימים ושב לביתו, אולם שני חבריו נותרו בסוריה, ולא הועילו ניסיונות בני משפחותיהם לבקשם לחזור. המשפחות נעזרו בח"כ לשעבר, איוב קרא, העומד בראש העמותה למניעת הקצנה דתית, וכן בשגרירות טורקיה בישראל. "אנחנו נפעל בכדי למגר את התופעה ולמנוע מצעירים אלה להגיע לארגון הטרור הרצחני דאע"ש", אמר קרא".

נעצר לאחר שובו. (אילוסטרציה: פלאש 90) נעצר לאחר שובו. (אילוסטרציה: פלאש 90)

עורך הדין מהסנגוריה הציבורית, חאזן יוסף, ביקש מהשופט אשר קולה לבדוק אפשרות של חלופת מעצר. השופט דחה את בקשתו, משום שמדובר בהאשמות חמורות. מעצרו של מגאמסה הוארך בשלושה ימים. לפני כשבועיים גזר בית משפט השלום בחיפה את דינו של צעיר תושב אום אל-פחם שהואשם באשמה זהה, ונשלח ל-22 חודשי מעצר בפועל, אך משום שנסיעתו הייתה טרם התיקון לחוק שהגדיר את דאע"ש כארגון טרור - ייחוס העבירות וחומרת העונש במשפטו של מגאמסה יהיו חמורים יותר.

תגיות:ארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה