חדשות בעולם

פיתרון לבעיית החלפים לאסטרונאוטים

פריצת דרך בתחום הסטרט-אפ: אסטרונאוטים שנזקקים לחלפים בזמן שהותם בחלל – כבר לא יצטרכו לחכות למשלוחים מכדור הארץ. מהיום יודפסו במדפסת מיוחדת - כל החלפים הנדרשים

אא

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים להתחקות אחר פתרון מניח את הדעת לבעיית החלפים - שצצה חדשות לבקרים בקרב אסטרונאוטים ששוהים בחלל, ואינם יכולים להסתמך רק על משלוחים שמגיעים מכדור הארץ – הצליחה חברת Made In space להמציא מדפסת מיוחדת, שתדפיס את החלפים בזמן אמת, ובחלל עצמו.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

 

לדברי נאס"א, הצלחת הניסוי מעידה על כך שהדבר לא רק אפשרי, אלא אף מוזיל את העלויות שנדרשה הסוכנות לממן לצורך משלוחי החלפים מכדור הארץ. "ההדפסה היא צעד ראשון בדרך ליצירת יכולות אספקה לפי דרישה הרחק מכדור הארץ. תחנת החלל היא המעבדה היחידה שבה אנחנו יכולים לבדוק את הטכנולוגיה הזאת בחלל. אנחנו צריכים להיות מסוגלים להדפיס חלפים למדפסות עצמן. המדפסות צריכות להמשיך ולתפקד במסעות ארוכים למאדים או לאסטרואיד", אמרה ניקיוורקהייזר - מובילת הפרויקט בנאס"א.

אנשי Made in Space בניסויי ההתאמה אנשי Made in Space בניסויי ההתאמה

 

רכיב שהודפס בתחנת החלל רכיב שהודפס בתחנת החלל

לדברי ג'ייסון דאן, אחד מיזמי החברה ומקימיה – הצורך בחלפים זמינים בחלל הוא גדול מאוד, וכי "יש אגף שלם בתחנת החלל, שעמוס בשקי מטען לבנים – שכל אחד מהם מלא בחלקי חילוף. עם המדפסת אפשר להדפיס חלפים רק כשצריך אותם. הדגם הראשון שנשלח לחלל יכול להדפיס 30% מחלקי החילוף. בעיה נוספת היא בניית כלים וחומרה. יש גם השלכות על העבודה המדעית שמתבצעת בחלל. עיצוב ניסוי, ביצועו, בחינת התוצאות ואז התאמה וחזרה עליו זו הדרך להגיע לפריצות דרך מדעיות. כיום, קשה לבצע התאמות בניסויים בחלל, אבל בעזרת מדפסת התלת ממד, חוקרים יוכלו לבצע שינויים בניסויים שהם עורכים מהר יותר".

 

תגיות:אסטרונומיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה