חדשות בארץ

המיליארדר דייויד גאסט: "מענק כספי למי שימנע פיגוע טרור"

במטרה להגביר את עירונתם של האזרחים ואנשי הביטחון, מבטיח המיליארדר יהודי-שוויצרי, מענק כספי למי שימנע פיגוע טרור. המענק הראשון כבר הועבר לאלמנת השוטר זידאן סייף

אא

המיליארדר היהודי-שוויצרי, דיוויד גאסט, הודיע כי יש בכוונתו לתרום מענק כספי בסך 20 אלף שקלים לכל אזרח או איש ביטחון שיצליחו למנוע פיגוע בישראל. מטרתו של גאסט, להגביר את עירנותם של אזרחי המדינה - על רקע ריחה של האינתיפאדה השלישית, שמפילה חיתתה מזה חודשים רבים, וכבר גבתה קרבנות בנפש, בפיגועי דריסה, דקירה, וירי.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

לגאסט הצעיר (30) היה ממי ללמוד. בשנת 2002 נמנע פיגוע בבית קפה ירושלמי, על ידי מלצר שעבד במקום. אביו של גאסט, המולטי-מיליונר, עדי גאסט, הגיע למקום והעניק לצעיר ההמום סכום של 5,000 דולר.

עו"ד ציבין מעניק פרס כספי לאלמנת השוטר זידאן סייף עו"ד ציבין מעניק פרס כספי לאלמנת השוטר זידאן סייף

המענק הראשון אותו הבטיח המיליארדר, כבר הועבר למשפחה הראשונה - משפחת השוטר הדרוזי, זידאן סייף, שנרצח בעת שהגן בגופו על מתפללי בית הכנסת בהר נוף, שם אירע הטבח הנורא לפני כשבוע. אתמול (שני) הגיע בא כוחו של גאסט בישראל, עורך הדין מרדכי ציבין, לבית המשפחה בינוח-ג'ת שבצפון, והעניק להם את הכסף.

"המעשה נעשה על ידי המיליארדר - על מנת שישראלים אחרים ילמדו לעשות כמוהו", אומר עו"ד ציבין בשיחה עם הידברות. "האלמנה של השוטר, מטופלת בילד, אין לה כל מקור פרנסה, מטה לחמה היה פרנסת בעלה, וטוב שהמענק ניתן למי שמגיע לו פעמיים".

מתוך היכרות אישית עם המשפחה המורחבת, סבור עו"ד ציבין, כי טוב יעשו אזרחים אחרים ויתרמו לה דבר שהיא זקוקה לו מאוד כלכלית.

האלמנה, רינאל, התרגשה מאוד מהמחווה, וביקשה להודות בכל לבה. "ראשי העדה הדרוזית והמשפחה רוצים לפגוש אותו ולהודות לו באופן אישי", אמרה. "אני סטודנטית, אין לי מקורות הכנסה ואת כל הפרנסה היה מביא בעלי זידאן ז"ל. הוא רצה שאני אלמד. מאוד התרגשתי, לא רק מהסכום אלא גם מהמחשבה של האיש הצדיק הזה שעשה כזה דבר טוב. זה מוכיח שוב את הקשר העמוק בין העדה הדרוזית לבין העם היהודי, והדם של בעלי מוכיח עוד יותר כמה אנחנו קשורים למדינה. אני מקווה שאם יהיו עוד אנשים שיעצרו מעשי טרור כמו בעלי ז"ל, גם הם יקבלו פרס".

תגיות:פיגועירושליםמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה