חדשות בארץ

מדוע זינקו מחירי שכר הדירה?

ללא הכנה מוקדמת גילו שוכרי דירות רבים כי שכר הדירה אותו הם משלמים - קפץ במאות שקלים. הסיבה? בעלי דירות שחוששים מ"חוק שכירות הוגנת" של לפיד ולבני

אא

בימים אלו נמצא בתהליך חקיקה בכנסת, חוק שכירות הוגנת שהציעו שר האוצר, יאיר לפיד, ושרת המשפטים, ציפי לבני. ההצעה הוצעה על רקע העובדה, לפיה כ-27% מתושבי המדינה, מתגוררים כיום בשכירות, אולם אין כל חוק המתייחס למעמדם החוקי של שוכרים אלה. חוק השכירות ההוגנת, אמור להסדיר את מעמדם של השוכרים ותנאי השכירות, כמו גם הערבויות שיידרשו לתת ואת היחסים בין שוכר למשכיר.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

לפי ההצעה, בעל הדירה לא יוכל להעלות את שכר הדירה מעבר לסכום בגובה של 2% מסכום השכירות, למשך תקופת זמן של 3 שנים, גם אם השוכרים יתחלפו באותה תקופה באותה דירה ואפילו אם התחלופה תחול מדי שנה בשנה.

משלמים יותר (אילוסטרציה: פלאש 90) משלמים יותר (אילוסטרציה: פלאש 90)

מאז שהציגו באוצר את התוכנית, הגיבו בעלי הדירות בהתאם, די צפוי ניתן לומר, ומחירי שכר הדירה קפצו משמעותית. בכתבה שהתפרסמה בחדשות 2 הביאו את סיפורם של אנשים שגילו ביום אחד, ששכר הדירה שלהם עולה במאות שקלים.

אחת המרואיינות, תושבת תל אביב, סיפרה על ההודעה שקיבלה מדייר בדירה אליה רצתה לעבור, כאשר בתחילה נאמר לה שמחירה 4,200 שקלים בחודש. "עקב החוק החדש, בעל הבית העלה את המחיר ל-4,600. אם את מעוניינת תתקשרי אלי. אני מראה את הדירה היום".

כששאלה מדוע המחיר עלה, נאמר לה שהוא בעקבות החוק החדש.

זוג נוסף סיפר שעמדו לסגור חוזה לשנה נוספת, כהרגלם, אך הופתעו לגלות שיצטרכו לשלם עוד 300 שקלים לפחות.

האם הפתרון של שכירות הוגנת באמת יגן על השוכרים? כרגע הם לא שמחים מוקדם מדי, יש להם להתמודד עם העלאת שכר הדירה, שקורה ממש לא הכנה מוקדמת.

תגיות:דיורמחיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה