חדשות יהדות

איך תיראה הקבורה בעתיד הלא-רחוק?

קבורת שדה נראית לנו הדבר הטבעי של אחרי 120. אך דור העתיד טומן שינויים מהותיים גם במקרי מוות. מנהרות, רבי קומות, ומפלסים, חלק מהתוכניות של חברא קדישא

אא

מה יקרה אחרי ה-120 שלנו, הופך להיות יותר משמעותי, לא רק מבחינת השתדלות בעולם הזה, אלא יותר בכיוון של, היכן ינוח הגוף למנוחת עולמים. מצוקת הדיור שאותה אנו חווים בשנים אלו, לא תסתיים כשנסיים את תפקידנו בעולם, כך מסתבר, ובחברא קדישא מתכננים מהפך בעולם הקבורה, שיהפוך להיות כבד משקל, אולי כמו איזו דירה לקנות ועם כמה מפלסים.

מתארגנת קבוצת רכישה (אילוסטרציה: shutterstock) מתארגנת קבוצת רכישה (אילוסטרציה: shutterstock)

בכנס לקבורה יהודית שיתקיים בארץ בסוף החודש בארגון משרד הדתות, בו ישתתפו מאות אנשי קבורה מרחבי העולם, יציגו אנשי חברא קדישא את פתרונות הקבורה עליהם שוקדים בשנים אלו.

כיום כבר לא ניתן להשיג חלקות קבר בקבורת שדה בהר המנוחות, ובבית העלמין היהודי המרכזי בירושלים, הולך ונבנה פרויקט הקבורה הגדול והשאפתני ביותר בישראל. בבית הקברות, אחד מחמשה מבנים כבר בשלבי בנייה. הוא יהיה בן שש קומות, וישמש כמקום קבורתם של יותר מ-35 אלף נפטרים שיטמנו בכוכי קבורה. המבנה, כך על פי הערכת חברה קדישא, עתיד לשמש את תושבי הבירה ב-15 השנים הבאות.

עד היום נכנסו בדונם קרקע בקבורת שדה, 250 קברים. בזכות רבי הקומות, יוכלו לאכלס בכל דונם עד 3,000 נפטרים. חנניה שחור, מנכ"ל חברה קדישא בירושלים, מספר למקו כי מצוקת שטחי קבורה מעידה על ילודה גבוהה, ולכן הבשורה אינה כל כך רעה.

מלבד השיכון המדובר, מתכננים בחברא קדישא גם קבורות תת קרקעיות. אורך מנהרות הקבורה יהיה קילומטר וחצי, וכל מטר במנהרה, יוכל להכיל עד שמונה קברים.

ומה בעניין הרתיעה של האנשים מקבורה שאינה קבורת שדה? ככל שעובר הזמן, אנשים מתרגלים וההסתייגויות מתרככות, אומרים בהנהלת חברא קדישא. גם המנכ"ל שחור, אמר בראיון כי הוא מתכוון להיקבר בכזו צורה. "אני לעולם לא אשווק לציבור מוצר שלא הייתי רוכש בעצמי".

תגיות:בית קברותקבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה