חדשות בארץ

שחקני נבחרת ישראל: בעזרת ה' ננצח

הם דורשים להכשיר את המלון שבו האם מתארחים, מתפללים שלוש תפילות ביום, ומבקשים מזוזות ביציאה מחדר ההלבשה לכר הדשא. על התקרבותם של שחקני נבחרת ישראל לאלוקים

אא

"אנחנו מאמינים שאפשר לנצח" - אחד הסלוגנים הנשלפים ביותר של נבחרת ישראל, מתגלה כאמת פשוטה, ולא כקלישאה חסרת בסיס. בנבחרת ישראל, כך מביא "ישראל היום", הודו בשבוע שעבר כי בסגל נמצאים מספר גדול של שחקנים בתהליך של התקרבות לדת. המגן רמי גרשון, נחשב לאחד המובילים בנושא דת בנבחרת - שם סיפרו שהוא אינו זקוק לסידור תפילה, משום שהוא זוכר תפילות וברכות בעל פה.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

אחת הדוגמאות המשמעותיות שמעידות על מה שעובר בין חברי הקבוצה, היא הנסיעה למשחקי החוץ מול קפריסין ואנדורה, שהתקיימו באזור חג הסוכות, הבלם, איתן טיבי, הביא סט של ארבעת המינים ושמר עליהם כאילו היו אתרוג. רוב השחקנים עשו שימוש בסט, ובירכו עליו בימי החג. טיבי דאג לשמור עליו בטיסה, ווידא שלא ישלח לתא מטען ויאבד את צורתו.

חלק גדול מהשחקנים דואג להתפלל שלוש תפילות ביום, וגם אם יש חשש שייפול אימון בזמן תפילה, הם דואגים להתפל קודם. "אף אחד כאן לא חושש שלא יהיה מניין כדי להתפלל", סיפר אחד השחקנים: "יש כאן הרבה יותר ממניין של שחקנים מאמינים. הרבה אנשים לוקחים את זה לכיוונים שליליים, אבל אמונה היא דבר חיובי, בעיקר בצורה שבה היא באה לידי ביטוי בנבחרת".

לפני הנסיעות לחו"ל, יוצא השף איתן מזרחי כדי להכשיר את המטבח בבית המלון שבו מתארחת המשלחת הישראלית. מזרחי רותם לשם כך את עובדי המלון ואלו מקרצפים את המטבח ומחליפים לכלים חדשים עד שהכל כשר לחלוטין. בהנהלת הנבחרת הבינו את החשיבות, והצהירו כי הם דואגים בעצמם לקבל ברכות מרבנים. שחקנים רבים מגיעים לשיעורי תורה, ונמצאים בקשר עם בתי חב"ד כשהם שוהים בחו"ל.

ומה בנוגע למזוזה באיצטדיונים? לשחקנים רבים מפריעה העובדה שאין מזוזות ביציאות למגרשים בארץ, ומקווים שבקשתם בנושא תטופל. גם במשחק שיתקיים היום (ראשון) מול בוסניה, באיצטדיון סמי עופר המפואר ביותר, ביקשו השחקנים להתקין מזוזה ביציאה מחדר ההלבשה לכר הדשא.  "אתה מרגיש כאילו משהו בפנים נותן לך דחיפה וכוחות. זה משהו שאי אפשר להסביר במילים", אמר אחד השחקנים. "מפריע לחלקנו שאין מזוזה ביציאה למגרש בחיפה, ונקווה שיסדרו את זה עד יום ראשון, בעזרת השם".

תגיות:כדורגלאלי גוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה