חדשות בארץ

הלאום בישראל: יהודי?

במטרה לבלום את הירידה באמון הציבור, יוגשו הבוקר שתי הצעות חוק לוועדת השרים: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי, וכן חוק נאום מצב האומה

אא

לפני מספר שנים נעלם סעיף מתעודת הזהות בישראל, שמציג את הלאום של המזוהה. היום (ראשון) תגיע לידי ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק יסוד אותה יזמו כמה חברי כנסת במשותף, לפיה ייקבע כי ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. בנוסף, אומרת הצעת החוק, כי ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי שבו הוא מממש את שאיפתו להגדרה עצמית על פי מורשתו התרבותית וההיסטורית. "הזכות למימוש ההגדרה העצמית הלאומית במדינת ישראל -ייחודית לעם היהודי", נאמר בהצעה.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הצעת החוק קובעת בין היתר, כי עברית היא השפה הרשמית של ישראל, ולשפה הערבית יינתן מעמד מיוחד. תולדות העם היהודי, כולל המורשת והמסורת שלו, יילמדו בכל מוסדות החינוך המשרתים ציבור יהודי בישראל.

גם חוק "נאום מצב האומה", יועבר לידי ועדת השרים, שם ייקבע האם מדי שנה בחודש דצמבר, יישאו בכירי המדינה נאום הנוגע לתחומי פעילות, ויהיה פתוח לסיקור תקשורתי. הבכירים הם ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, יושב ראש האופוזיציה, הרמטכ"ל, ומפכ"ל המשטרה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי מטרתה לחזק את הקשר בין העם לבין רשויות השלטון ולבלום את הירידה באמון הציבור במוסדות השלטון.

תגיות:לאוםיהודיחוק הגיורערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה