חדשות בארץ

השגריר השוודי: "מחוייבים לביטחון ישראל"

שגריר ישראל בשוודיה שב לארץ, על רקע ההחלטה להכיר במדינה פלסטינית. שגריר שוודיה בישראל משוכנע שהיחסים בין המדינות - מעולים

אא

מאז החליטה שוודיה, שהיתה ידידה טובה ביותר של ישראל, להכיר במדינה פלסטינית, מתנהלת ישראל ללא שגריר במדינה, שסומנה כמוקד עוין - על רקע ההחלטה.
שרי החוץ של שתי המדינות, אביגדור ליברמן הישראלי, ומרגוט וולסטרום השוודית, מחליפים ביניהם דברים קשים ביותר, ואילו בשוודיה מחרימים חברות ישראליות. המשבר, כך נראה, נמצא בשיאו. אולם יש מי שדווקא חושב שהיחסים בין המדינות לא השתנו כלל.
שגריר שוודיה בישראל, קארל מגנוס, שמכיר את הבעייתיות במזרח התיכון, לאחר ששימש כשגריר גם בבגדד, בירת עיראק, משוכנע שהמשבר בין המדינות קיים בעיקר בתקשורת, ושבפועל היחסים נשארו טובים. בראיון שהעניק לוואלה!, אמר מגנוס, שארצו מעוניינת בהחזרת השגריר הישראלי לשוודיה, בגלל מערכת היחסים הטובה ושיתופי הפעולה בנושאי מדע, כלכלה, חינוך ותרבות.
לדבריו, ההחלטה של ארצו להכיר במדינה פלסטינית, אינה אנטי-ישראלית, אלא מחזקת את הכוחות המתונים באזור. "שרת החוץ שלנו אמרה בבירור שמטרת הצעד הזה היא לעודד את הכוחות המתונים ברשות הפלסטינית ובעולם הערבי, שרוצים להגיע לשלום עם ישראל דרך משא ומתן", הסביר מגנוס. "אנחנו רוצים לתת תקווה למתונים כחלק מההתנגדות שלנו לאלימות. אנחנו לא בוחרים בצד של הפלסטינים או של ישראל, אנחנו בצד של השלום".
עוד אומר מגנוס, כי ארצו מחוייבת לביטחונה של ישראל, שנחשבת לבעלת ברית חשובה מאוד. לפי גורמים בכירים במשרד החוץ בירושלים, ייתכן כי תקוותו של מגנוס, לתיקון היחסים בקרוב, תתגשם. יש עניין לסיים את המשבר בין המדינות, ולא להעצים אותו, וליפול למצבים זהים עם מדינות נוספות שיחליטו להצטרף לשוודיה.

תגיות:הרשות הפלסטיניתשוודיהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה