סיפורים אישיים

חושך באולם, אש בנשמה: תכירו את הרב רונן חזיזה

הוא רק בן 39 אך כבר הספיק להפוך לאב לעשרה ילדים, הקים ארגון, בית כנסת, ישיבה, כותב שיעור יומי קבוע, כותב שירים, מנגן, שר, מזכה את הרבים, מחזיר בתשובה ומקרב לבבות. ובכל זאת – כשמדברים איתו על פועלו, נשמע שהוא נחבא מאחריהם ולא ממהר לקחת את הקרדיט. אך כשהוא מופיע מול קהל - הרב רונן חזיזה נותן לאש שבתוכו את הקול. אש הקודש

אא

הרב רונן חזיזה נולד לתוך בית דתי בבית שאן. לאחר בר המצווה שלו עבר עם משפחתו לירושלים, ולאחר נישואיו עבר לצפת. בתוך העיר העתיקה צמח מבחינה רוחנית, והגיע עד הלום. בזמן קצר יחסית הצליח להגיע להישגים מרשימים. לפני שש שנים הוא הקים את הארגון "אש קודש", שמטרתו, כפי שמסופר באתר האינטרנט שלו היא "לנתב את הכוחות העצומים והאש שבוערת בכל יהודי לכיוון של תורה, תפילה, קדושה, שמחה ויראת שמיים טהורה". ואיך באמת הוא מכוון יהודים לכל אלו? באמצעות שירה וניגון.

בית הוריו היה תמיד בית מוזיקאלי, וזה היה ככל הנראה מדבק, שכן הרב חזיזה גילה בגיל צעיר שגם הוא אוהב את התחום וקליטתו לכך מהירה. לימים, חברו אהבתו למוזיקה עם אהבתו לבורא עולם. זה התחיל בכך שבכל יום שלישי במשך שלוש שנים רצופות הוא ישב מול קהל מצומצם, שר וניגן שירים מוכרים, כמו "שיר למעלות", "אנא בכוח" ועוד, וגם שירים פרי עטו. כן, באופן ספונטני נוחתת על הרב השראה, והוא כותב שירים ומלחין אותם.

מתחילת ההופעה האורות באולם נשארו כבויים, ומתוך החשיכה הזאת הגיע בהדרגה האור. המשתתפים לא יכלו להישאר אדישים לתופעה המיוחדת והעוצמתית הזאת, כך שלאט לאט ומפה לאוזן החלו להגיע עוד אנשים מכל חלקי הארץ כדי לראות במה מדובר. מאז הכול שייך להיסטוריה. היום הוא כבר מופיע כמעט כל ערב במקום אחר בארץ, כאשר כמות האנשים נעה מ-60 עד 800 בכל הופעה. בחנוכה האחרון אף רשם שיא כשבהופעה בנתניה היו כ - 1,200 בני נוער.

אז מהי בעצם ההופעה הכול כך ממגנטת שלו? מדובר בשעה וחצי לערך, המהווה ערב של "התנתקות מחיי העולם הזה וחיבור לרוחניות", תיאר הרב. "זאת שעה שמנתקים את הפלאפונים, יושבים בחשיכה עם כמה נרות קטנים בשביל האווירה, לא רואים אותי, כי אין עניין לראות אותי, ומדברים ישירות עם השם, נוגעים בנשמה. המהות של ההופעה זה להיות מול השם, לפגוש אותו בצורה פנימית ועמוקה. זה עוצמתי מאוד, חזק ומרגש. זה לא מוגדר כהופעה של שירים. זה זמן של שיעור תורה עם ניגון, דבקות, לא רק לשבת ולשיר שירים". יש גם עזרת נשים, אך "בשום אופן הנשים לא שרות", הדגיש.

היום ניתן לשמוע ולקרוא ביקורות על הופעתו בהרבה מקומות, וכולן משבחות. פעם אף נכתב שמי שלא נמנה עם קהל מעריציו, הוא בודאי אדם שעדיין לא מכיר אותו.

אך למרות זאת, הרב חזיזה, שמתגלה כאיש פעיל במיוחד וכאדם אוהב עשייה, לא עצר כאן. במקביל להופעותיו, מזה כ - 4 שנים, במסגרת הארגון, הוא מוציא לאור חוברת חודשית שנקראת "חמש דקות תורה ביום", ובה יש שיעור יומי. גם חוברת זו נכתבת על ידו. נכון להיום, מעיד הרב כי היא מודפסת ב - 5,000 עותקים בכל חודש, ומופצת בדואר בארץ ובחו"ל, כמו למשל בניו יורק, ואפילו בדרום אפריקה. החוברת מכילה 30 עמודים של הלכות, מוסר, פרשת שבוע, חגים ועוד.

בנוסף, הרב הקים לפני ארבע שנים גם בית כנסת בעירו, שנקרא גם הוא "אש קודש", ושנה לאחר מכן הקים בתוכו את ישיבת "חובת התלמידים". אך העשייה המרכזית, והדבר שעמו הוא הכי מזוהה הוא הנגיעה בליבם של רבים על ידי הופעותיו המרגשות.

מאיזה גיל התחלת לנגן?

"בערך מגיל 17, באופן ספונטני. למדתי מאחותי הגדולה. במקור אני קלידן, יש לי תזמורת לחתונות, בר מצוות. התחום המוזיקאלי תמיד היה חזק, זה הגיע מהבית. אבא שלי כל הזמן התעסק בפיוט ושירה. אבל אני חלמתי המון על ניגון עם גיטרה בחושך. זו יוזמה שלי, וב"ה השירים הם גם שירים שכתבתי. הוצאתי גם ספר בו השירים כתובים- המילים, האקורדים, וגם דברי חיזוק שקשורים לכל שיר ושיר. בהופעה שלי אני שר שירים ידועים אבל ברובה אני שר שירים שלי".

תן לי כמה משפטים משיר שכתבת לאחרונה

"כשכל השערים ננעלים, יש דרך אחת שנשארת. כשאת האופק לא רואים, הישועה ממך נסתרת. אתה שואל מתי? יאמר לצרותינו די, עד מתי אלוקי? תן לי יד, רק אתה ה' שתושיע, אני לבד, תן לי יד, רק אתה ה' שתושיע, אבא תרחם, אבא תעזור, כי רק אתה יכול".

הילדים שלך גם מגיעים להופעות שלך?

"הגדולים, בני ה - 18 וה - 17". הם נושמים את זה וחיים את זה. גם הם נכנסים לאווירה חזק. מפרגנים. חוץ מזה הם גם מנגנים ושרים. אחד מתופף, השני מנגן על גיטרה, השלישי על אורגן, ברוך השם".

קהל היעד שלך הוא רק צעירים ובני נוער?

"לא, מה פתאום. אני מופיע גם בפני חבר'ה מבוגרים, אפילו זקנים. כולם. הקהל מגוון בגילים שלו, באים מכל השכבות. אני גם מנגן לילדים בבית ספר, כיתות א', ב'. אפילו לילדים בגן. יש גן בצפת שבו הרב של הגן אוהב את השירים שלי והוא שר איתם, והם מכירים הכול בעל פה. אפשר להגיד שבעיקר אני מופיע בפני צעירים, אבל מה שמיוחד הוא שכשחשוך אין הבדל בין ילד קטן לזקן. זה מדבר לכולם".

מה נתן לך את ההשראה לחזק אנשים ולקרבם ע"י מוזיקה?

"אני חושב על זה כך - תמיד כשמדברים עם אנשים על תורה - מדברים אל השכל, וצריך לחשוב על הדברים, אבל יש נקודה פנימית שאדם מחובר לקב"ה בלי שכל. כל העניין השכלתני ובדיקת האמונה, לחקור וללמוד אותה - זה טוב בתור סיוע. אבל השורש, המרכז, הוא העובדה שהיהודי מחובר בטבעיות להשם כי הוא בנו. צריך פשוט לגלות את הנקודה הפנימית הזאת והיא מתגלה דווקא כשאין אנשים, כשנמצאים לבד, כשמדברים להשם בצורה ישירה ממש".

התבודדות?

"אני לא אוהב להשתמש במילה הזאת בגלל שהיא משתייכת לזרם מסוים, ואז מכניסים למגירה ומדביקים מדבקה ואני לא אוהב להכניס דברים למגירות. אני לא משתייך לשום זרם. אני שייך לעולם החרדי, לעולם התורה. למשל את הרב דוד אבוחצירא - אי אפשר להגדיר. הוא עובד השם, צדיק. אי אפשר להגיד עליו שהוא חסיד או ליטאי או זרם כזה או אחר. יהודי. זה לא שאני לא שייך לכלום, אלא שאני שייך לכול. זאת אומרת, אני לוקח הכול מכולם. כולם צדיקים".

יש איזה רב שהשפיע עלייך במיוחד, שעיצב את אישיותך?

"אני מתחבר להמון רבנים. היום גם יש שפע של מזכי הרבים וצדיקים, וכולם אהובים ומתוקים. אני לומד מכל הרבנים שיש היום. הרב ההלכתי שממנו למדתי את רוב ההלכות הוא הרב יעקב יוסף, השם ישלח לו רפואה שלמה בע"ה. עם רבי דוד אבוחצירא הייתי מתייעץ הרבה בהתחלה. מעבר לזה - בנסיעות שלי ברחבי הארץ, מהופעה להופעה, אני שומע דיסקים כל ערב, ואוהב להאזין לכולם".

היה מישהו שנהנה להאזין לך עד שחזר בתשובה בזכותך?

"ברוך השם. יש הרבה סיפורים, אבל מה שכרגע עולה לי הוא סיפור על שני אחים מעמוקה. הם היו חילונים לחלוטין. את ההתחלה שלהם הם עשו בהידברות. הם היו יושבים בחדר וצופים באתר האינטרנט של הידברות, ולא ידעו כל כך מה לעשות עם זה. הם התחילו לחפש בחוץ, ואז שמעו שיש לי שיעור והופעה. הם התחילו לבוא, פעם אחר פעם, וברוך השם היום הם שני אברכים, שהתחתנו עם תלמידות שלנו. גם הן היו מגיעות להופעה. אשתו של אחד מהם הייתה גם היא חילונית לגמרי. היא באה פעם אחת ללוות את חברה שלה להופעה, ובמהלכה היא לא הפסיקה לבכות, זה נגע לה ללב. היא המשיכה לבוא עוד ועוד, נהייתה תלמידה. היום הם נשואים, והם בני תורה אמיתיים. זה מדבר ישר לנשמה כי לדבר אפשר מהשפה ולחוץ, אבל לשיר צריך רגש. אם אדם שם את הרגש - הוא כולו שם".

איפה אתה רואה את עצמך בעתיד?

"בעזרת השם אני מצפה שהחוברות והדיסקים שאני מפיץ יגיעו לכל בית בישראל, זאת התפילה שלי כי לפי מה ששמעתי שמדברים ומספרים על זה, זה ממש גרם להרבה אנשים שלא היו לומדים בכלל - להתחיל לקבוע עיתים, להגיע לשיעורים, ולשנות את כל הבית".

תגיות:הרב רונן חזיזהאש התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה