חדשות יהדות

הוסר איום הגנרטורים בירושלים

יו"ר מרצ בעיר, פפה אללו, ניסה לקדם הצעה שתציב בפני שומרי המצוות בעיה חמורה עם החוק. ראש העירייה, ניר ברקת קיבל את טענות הנציגים החרדים, והאיום הוסר. "הגנרטורים עומדים בתקן החוק והבטיחות"

אא

כחלק מסדר יומה של עיריית ירושלים, עסקו לאחרונה בהצעה שהגיש יו"ר מרצ בעיר, פפה אללו, לפיה דרש להעמיד לדין ולהגיש כתב אישום נגד כל מי שיתקין או יחזיק גנרטור.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

מי שמבין אך מעט בנושא, יכול לעלות בקלות רבה על הרעיון שעומד מאחורי הדרישה לוועדה לביקורת בעירייה, והוא מלחמה בעיקר בתושביה החרדים של העיר, שכן הם אלו שנוהגים להתחבר לגנרטורים בשבתות, מתוך חומרות שקשורות לשימוש בחשמל.

"החוק היה עלול לגרור אנשים רבים ולסבך אותם עם החוק העירוני על כל המשתמע מכך" – אמר יוסי דייטש, ממלא מקום ראש העיר ונציג 'יהדות התורה', שפעל לבטל את הצעתו של אללו. לדברי הנציגים החרדים, מדובר בהצעה פופוליסטית ומיותרת, שכן צוות מיוחד הוקם למען הכשרת פעילותם של הגנרטורים בעיר והם עומדים בכל התקנים של החוק והבטיחות.

ראש העיריה קיבל את הטענה, ובישיבת המועצה האחרונה הורה ניר ברקת להוציא את הסעיף המדובר מן הצעות ההחלטה של ועדת הביקורת שהיתה על סדר היום. ההצבעה על הוצאת הסעיף הפוגעני והמיותר, עברה ברוב גדול של חברי המועצה.

"אני מקווה שנוכל להביא בשורה של ממש בנושא ולאשר את הצבת הגנרטורים בכל רחבי העיר בצורה חוקית שלא תביא לסיכון חיי אדם", אמר דייטש. "אין ספק כי זכות שמירת השבת על פי כל כללי ההלכה, ההידורים והחומרות, מביאה בשורה של ממש לפלטרין של מלך"

תגיות:ירושליםשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה