חדשות בארץ

סערה בפתח? חוק המואזין חוזר לכנסת

לאחר שלוש שנים מאז נפל חוק המואזין, סיעת ישראל ביתנו מקדמת אותו עם תחילת מושב החורף. מדובר ב"מפגעי רעש" מסבירים בתנועה. צפויה תסיסה בקרב המוסלמים

אא

אך נפתח מושב החורף בכנסת, ונראה שיש מי שהולך לדאוג שלא יהיה משעמם. בעוד סערת חוק הגיור בעיצומה, מקדם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, את חוק המואזין שנתקע לפני כשלוש שנים ומאז נדחק. מטרת החוק להשתיק את קריאות המואזין שנשמעות ממערכות הכריזה של המסכדים, כמה פעמים מדי יום. מדובר ב"מפגעי רעש", מסבירים בסיעה. חברי המפלגה והיו"ר, אביגדור ליברמן, תומכים בהצעה.

החוק שצפוי לעורר זעם ותסיסה בקרב מוסלמים בישראל, עלה כבר בכנסת הקודמת על ידי חברת הכנסת לשעבר, אנסטסיה מיכאלי, אולם הוא נתקע לפני שהסתיימו שלבי החקיקה, בעיקר מחוסר הסכמה.

"מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, ומקומות אחדים במרכז הארץ, סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם כתוצאה מקריאות המואזין במסגדים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק, שהוגשה למזכירות הכנסת ותובא כבר בשבועות הקרובים להצבעה בוועדת שרים לחקיקה. "רעש זה נוצר כתוצאה משימוש במערכת כריזה, המטרידה את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות.

לדברי ח"כ אילטוב, ההצעה קודמה לאחר שנים רבות בהן התלוננו אזרחים רבים מרחבי הארץ על כך שהם נאלצים להתמודד עם רעש בלתי נסבל שמתחיל כבר בארבע או בחמש בבוקר, ומתפרס על פני חמש פעמים ביום. "קריאת מואזין נמשכת בין שלוש לשמונה דקות כל אחת. חשוב לציין שמדובר בבעיה מובהקת שבכל העולם מנסים להתמודד מולה. גם באירופה, שיש מקומות עם ריכוזי אסלאם גבוהים, קריאת המואזין נאסרת לחלוטין. ישנם מקומות שהיא מאושרת רק לימי שישי, וגם אז בתנאים מסוימים של עוצמת קול.

תגיות:מואזיןחוקכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה