חדשות בעולם

חדש: הבדיקה שתגלה שרידי חזיר באוכל

צמד מפתחים מצרפת החליט לשים קץ לשערוריות המתחדשות לבקרים: בשר חזיר שמתגלה במוצרים נושאי תוויות בשר בקר. התוצאה: ערכת בדיקה חדשה שתחשוף שיירי בשר חזיר באוכל

אא

ג'אן פרנסואה ג'וליאן, ועבדרחמן חאווי, שני מפתחים צרפתיים – הם העומדים בראש המיזם המעניין: ערכת בדיקה הכוללת סטיק ומבחנה, שתתחקה אחר הימצאותו של בשר חזיר במאכלים שונים. המיזם נולד כמענה על הצורך, הן של יהודים והן של מוסלמים (שכידוע לפי הקוראן, גם עליהם אסורה אכילת החזיר – ש.כ), לזהות את אבן הנגף מבעוד מועד, ולהזיז אותה הצידה.

הכל התחיל כאשר שני המפתחים ביקשו לשים קץ לשערוריות המתחדשות לבקרים, כמו זו שהתרחשה לפני שנתיים לערך בצרפת – ובה נמצא בשר סוס על מוצרים שנשאו תוויות של בשר פרה. בעזרת בידוד הדי אן איי של החזיר, ופיתוח תגובה אנטי-ספציפית לבשר החזיר – התחקו השניים אחר הנוסחה המנצחת.

אז איך זה עובד?

מכניסים מעט מכמות המאכל שרוצים לבדוק אל תוך המבחנה המכילה מים חמים, שם עובר המאכל הליך כימי מסוים. לאחר מכן מכניסים את הסטיק אל תוך המבחנה וממתינים מספר שניות שלאחריהן – תתקבל אחת משתי תוצאות אפשריות, בחלונית הקטנה של הסטיק:

התוצאה הראשונה – פס אחד: מעידה על כך שהמוצר אינו מכיל עקבות חזיר, במאכל שנבדק.

התוצאה השנייה – שני פסים: מצביעים על הימצאות בשר החזיר, במאכל שנבדק.

לדברי המפתחים, יכולת הדיוק של הערכה נמדד ב-99% ומחירה ההתחלתי יעמוד על 6.99 אירו. כרגע עתיד המוצר להגיע למדפי החנויות בצרפת ביום רביעי הקרוב, אולם זה לא מנע מבעד הלקוחות הנלהבים לפנות למפתחים ולבצע למעלה מ-10,000 הזמנות, עד כה.

היעדים הבאים של צמד המפתחים, שכבר זכו למימונם של משקיעים שונים, הם ערכה שתבדוק האם הבשר נשחט 'כהלכה', בדיקת איתור אלכוהול במוצרי מזון, הימצאות שרידי חלב במאכלים – עבור אנשים שאלרגיים לחלב פרה, ועוד.

תגיות:אכילת חזיראוכל לא כשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה