חדשות בארץ

ריח בחירות? נתניהו מתקרב לחרדים

נתניהו רוצה ליזום בחירות מוקדמות, מקפיא את חוק הגיור, אך מנגד מפשיר את חוק המע"מ 0. חברי הכנסת החרדים - שותקים

אא

כצעד מקדים לפני שישאר ללא קלפים ביד, יוזם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מספר מהלכים, לפיהם הוא מתכנן את המשך דרכו כמנהיג פוליטי. ראשית, מנסה נתניהו ככל יכולתו, ליזום בחירות שיתקיימו אולי אפילו עוד לפני הקיץ הבא, וכהכנה לכך, קורץ לעבר המפלגות החרדיות.

בינתיים הוא מנסה להקדים את הפריימריז בליכוד, אותו יש לו סיכויים לנצח גם הפעם. לדברי גורמים רבים בסביבת נתניהו, כל עניין הקדמת הפריימריז, וריח הבחירות באוויר - מוקדם מדי, אך אם נתניהו יתעקש, סביר להניח שכך יקרה.

בינתיים מתזז נתניהו בין הצעות החוק השונות כדי לנסות להיות טוב עם כולם. את חוק הגיור, שיזם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) ועורר את חמתם של רבים החרדים לגורלה של היהדות, ובראשם החרדים, החליט אמש (שני) נתניהו, להפיל לעת עתה, זאת לאחר שבשבועות האחרונים התקיימו אצלו פגישות עם הנציגים החרדים השונים, ואין לו כוונה לשרוף גשרים. אולם לצד הביקורת שספג נתניהו מתומכי חוק הגיור, חברי הכנסת החרדים דווקא מתעלמים מהעניין, ואינם מביעים דעה, לפחות לא בפומבי. אין להם כוונה לעורר מערכת פוליטית סוערת בתקופה כזו.

גורם בכיר באחת המפלגות החרדיות אומר שאומנם ניכרת התקרבותו של נתניהו לחרדים, והניסיון לבנות אמון ביניהם, אולם יש לפניהם עוד דרך ארוכה, בעיקר לאחר שנתניהו עושה צעד אחד לקראת, אבל גם נסוג אחד לאחור, ובכך הכוונה לחוק המע"מ 0, לו התנגדו החרדים בתקיפות, ובכל זאת, לצד ההוראה להקפיא את חוק הגיור, הורה נתניהו להפשיר את חוק המע"מ 0".

תגיות:בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה