חדשות בעולם

האבולה הרג הרבה יותר אנשים ממה שמספרים לכם

במאי סרטי דוקו מאפריקה, הסתובב במקומות הנגועים והגיע למסקנה מזעזעת: אלפי ההרוגים שאתם שומעים עליהם, מעטים לעומת המספרים האמתיים

אא

מדוע מסתירים שלטונות ליבריה, שנפגעה עד כה בצורה הקשה ביותר מנגיף האבולה, את המספרים האמתיים של החולים? ומהי האמת שמסתתרת מאחורי המספרים? סוריוס סמורה, במאי סרטי דוקו ידוע באפריקה, הסתובב בליבריה במשך תקופה, ושקד על סרט דוקומנטרי שישקף את המשבר האמתי במדינה.

ארגון הבריאות העולמי פרסם עד כה מידע, לפיו מתו מהנגיף כ-4,500 איש, רובם משלושת המדינות המוכות ביותר, ליבריה, גינאה וסיירה לאון. אך סמורה טוען אחרת: "אנשים מתים במספרים גדולים יותר מאשר אנו יודעים, על פי גורמים בארגון "רופאים ללא גבולות" ובארגון הבריאות העולמי", סיפר לגרדיאן הבריטי. "מחלקות מסוימות מסרבות לתת להם את הנתונים האמיתיים, משום שככל שהם יותר נמוכים, ככה אנשים נותרים רגועים יותר. האמת היא שהמחלה עדיין לא תחת שליטה". ארגון הבריאות העולמי הודה כי בעיה בתהליך איסוף הנתונים מקשה לעקוב אחר התפשטות המגיפה כשמספר מקרי ההידבקות החדשים בבירה מונרוביה נעשים תחת הניסיונות לספור קברים חדשים שננטשו".

פרט בעייתי בסיפור המתים, הוא עניין קבורתם. בגלל שמנהגי הקבורה במקום דורשים מגע עם המת, הדבר משפיע על ההידבקות. אמנם השלטונות קבוע שצריך לשרוף את הגופות, אולם משפחות רבות מצליחות להגיע לגופה לפני השלטונות, מפרות את החוק החדש ובכך תורמים להתפשטות הנגיף.

תגיות:נגיף אבולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה