שבת

עם ישראל מגיב בחום לפרויקט השבת העולמי

הם מצפים להשתתף בפרויקט המיוחד הזה, שיאחד מיליוני יהודים ברחבי העולם. שמירת שבת אחת כהלכתה. מקבץ קצר של תגובות גולשים

אא

השבוע, לאחר פרסומים גדושים אודות המעמד המרגש, יחול הרגע לו ציפו מיליוני יהודים ברחבי העולם: שמירת שבת אחת כהלכתה, בה ייקחו חלק אנשים מכל גווני הקשת – ללא הבדלי גיל, השקפה או מעמד, כשהמכנה המשותף לכולם הוא הרצון העז לטעום טעם שבת יהודית-אותנטית, מהו. יצאנו להתחקות אחר תגובות מתגובות שונות שהתקבלו בדף הפייסבוק 'keeping it together', של יזמי הפרויקט החשוב. להלן מקצתן:

מלכה טייכר-מילר: "אני חילונית, אבל לעולם לא אוותר על שולחן שבת בערב שישי, ארוחה מיוחדת, קידוש והדלקת נרות. זה ממש עושה לי את ההבדל בין קודש לחול ומשנה לי תחושות לרגיעה. מזה כשנתיים אני גם לא מדליקה אש בשבת וזה אחלה... ממליצה לכולם".

צ'יבי בר: "מה אכפת לנסות... להיות דיס-אפיקורס... טעמתי ונהניתי. גם לך מגיע!"

כרמיטוש-כרמיטוש: "מניסיון אישי. עד לפני כחודש, עבדתי גם בשבת. כאם חד הורית לחמישה ילדים, נדמה שלא הייתה לי ברירה אלא לעבוד גם בשבת, כאילו שחמישה ימי עבודה לא מספיקים ואני חייבת. עצבות ועייפות השתלטו עליי עם הזמן, וגם איכות חיים כבר לא הייתה מנת חלקי. או אז החלטתי שמספיק ודי, ומזה כחודש אני פשוט נחה בשבת ונהנית מילדיי.

"הפלא ופלא – הכנסותיי לא ירדו ואני גם מצליחה להשתלט על עומס ההזמנות בעבודה בדיוק כפי שהצלחתי כשעבדתי גם בשבת, כך שאני מתחילה את יום ראשון בחיוך ואנרגיה מחודשת... היקום, א-לוקים, תקראו לו איך שנוח לכם – ידע בדיוק למה ברא לנו את השבת. חג שמח לכולם".

שבי דימנטמן: 25/10 זה יום ההולדת שלי. יאללה, תנו לי מתנה את השבת. הלוואי וכל עם ישראל יצליח לשמור את השבת כהלכתה... חזק ואמץ.

כרמית משרקי: "איזה יופי. בעזרת ה' – שתי שבתות שכל עם ישראל ישמרו, ומיד נגאלים. אמן".

תגיות:פרויקט השבת העולמישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה