חדשות בארץ

שר החקלאות: מרחם על היהודים שירדו לברלין

"אני מרחם על ישראלים שהספיקו לשכוח את השואה וירדו לגרמניה בגלל מילקי. מי שמעוניין למכור את יהדותו בשביל זה - שיהיה בריא". שר החקלאות, יאיר שמיר, תוקף ללא כפפות את תופעת עידוד הירידה

אא

שר החקלאות, יאיר שמיר, חזר בשבוע שעבר מביקור פרטי בברלין, ובראיון ל"מעריב" תקף את תופעת הישראלים שעוקרים מארץ ישראל לטובת ברלין, כמו גם התופעה המהללת את גלי הירידה לעיר הגרמנית.

"ראיתי בתחנות הרכבת של ברלין את רשימת הכתובות שאליהן שלחו את היהודים אל מותם " , סיפר שמיר בראיון לעיתון מעריב. "על רקע זה אני מרחם על ישראלים שהספיקו לשכוח את השואה וירדו לגרמניה בגלל מילקי. מי שמעוניין למכור את יהדותו בשביל זה - שיהיה בריא. אבל אני לא יכול לשפוט אותם, כי הם לא מבינים את המשמעות. אירופה הולכת ומתאסלמת. זה קוצר ראייה משווע להתעלם ממה שהיה בגרמניה לפני 60 -70 שנה בלבד. בחיים אין 'הוקוס פוקוס', וכדי לחיות בארץ צריך לשלם בדם.

"מבחינתי האמרה על גרמניה - לא לשכוח ולא לסלוח - עדין תופסת. אבל אני לא מחרים. כשחזרתי ארצה נשמתי לרווחה ואמרתי לחברים 'איזה כיף להיות בבית'. עם זאת, אני מעריך את המאמץ העצום שנעשה בברלין להנצחת השואה".

באותו ראיון התייחס שר החקלאות גם לפיקוח על מרבית מוצרי המזון, בהם הפירות, הירקות והבשר. "המחירים לא יירדו בפקודה. אין פתרון של זבנג וגמרנו. צריך לשתף פעולה עם רשתות המזון והמחלבות ולהפעיל שיטות יצירתיות יותר. כך למשל, הגיע הזמן לסבסד במישרין את החקלאים ולא לגלגל את העלויות לצרכנים. האוצר תומך בכך, אבל המחלוקת היא על גובה הסבסוד. הפיקוח אינו רעיון טוב והוא לא מעודד תחרות. חלק מהמוצרים המפוקחים נמכרים היום במחירים גבוהים יותר בהשוואה לאירופה. צריך לטפל בכל מוצר ומוצר בנפרד. היצרנים עובדים בשיטה של 'עלות פלוס' ואין להם שום תמריץ להתייעל ולהתחרות. קל להאשים את החקלאים או את הרשתות אבל זה לא פותר את הבעיה".

לסיכום דבריו אמר השר שמיר: "נכון שיקר לחיות בישראל. נכון שלחיות בבומביי זול יותר, אבל לא אחליף את ישראל בשום מקום בעולם, זול ככל שיהיה. כל זה לא אומר שלא צריך לטפל ביוקר המחיה".

תגיות:ירידההגירהחדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה