חדשות יהדות

לפני יום כיפור: הודה בפשע ונשלח לכלא

כחצי שנה לאחר שהחל נגדו הליך משפטי בגין חשד לשוד תחנת דלק, נראה שהוא לקראת זיכוי. לפני יום כיפור החשוד הפתיע והתוודה: "רוצה לסגור מעגל". השופט ההמום: "25 שנה לא ראיתי דבר כזה"

אא

מזה כחצי שנה מתנהל משפט נגד ישראל בבלי, חולה סכיזופרניה שחשוד בשוד תחנת דלק באמצעות אקדח צעצוע, ונמצא כשיר לעמוד לדין. עד כה התקשתה הפרקליטות להציג ראיות נגדו, ונראה שהתיק עמד לקראת סיום בזיכוי הנאשם.

תפנית מפתיעה וחדה במיוחד התרחשה בדיון האחרון, שנערך ביום שלישי שעבר, ימים ספורים לפני יום הכיפורים. החשוד שינה את גרסתו והחליט להתוודות על חטאו. הוא הצליח להפתיע אפילו את פרקליטתו, עו"ד טלי גוטליב. לשאלת השופט מדוע החליט לשנות את הגרסה בכזו קיצוניות, הגיב הנאשם כי ברצונו "לסגור מעגל" לפני יום כיפור.

"למה לא אמרת את זה עד עכשיו?", שאלה עו"ד גוטליב את מרשה בפני אולם בית המשפט. "לא הייתה לי אפשרות לדבר", השיב. "למה לא אמרת לי את זה?" תהתה הפרקליטה. "חיכיתי למעמד הזה", ענה בבלי, והוסיף כי מעולם לא טען שהוא חף מפשע. "מה אתה רוצה שבית המשפט יעשה? שיקבע שאתה אשם?", שאלה גוטליב את לקוחה שאמר כי "בית המשפט אמור להוציא את האמת לאור". מבולבלת משינוי הגרסאות, פנתה גוטליב למרשה ותהתה: "מה גורם לך להודות עכשיו? אני רוצה לדעת שאתה מודה באמת בחפץ לב". "סגירת מעגל", השיב לה.

הפרקליטה תהתה האם מדובר בניסיונות לאיים על מרשה, או שמא שינוי בנטילת הכדורים שגרמו לשינוי בהתנהגות שלו, אולם הוא הכחיש.

השופט, ג'ורג' קרא, שאל אף הוא את הנאשם לסיבת שינוי הגרסה, והבהיר: "25 שנה לא נתקלתי בדבר כזה". משחזר הנאשם על הדברים, הכריז השופט: "רצונו של אדם כבודו", והרשיע את בבלי בביצוע השוד ובעבירה של הפרת הוראה חוקית, מאחר ובזמן השוד - היה אמור החשוד לשהות במעצר בית.

תגיות:יום הכיפורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה