חדשות בארץ

מה הקשר בין עיר מגוריכם לעישון יתר, בדידות ומעורבות בתאונות?

האם עישון יתר, בדידות, ואחוזי נפגעים גבוהים בתאונות קשורים למקום המגורים של אדם? מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה תשובה חיובית

אא

נתונים מדאיגים ומפתיעים במקצת - עולים מדו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - שבדק כיצד נראית החברה הישראלית, על פי חתך מדגמי של 14 הערים הגדולות בארץ. בין הפרמטרים שנבחנו היו שיעור הנהגים הגרועים ביותר, בדידות ואנומיה (תחושת ניכור – ש.כ), עישון סיגריות, אחוזי אנשים שחוששים לפיטורין מעבודתם, ועוד.

סקרנים לדעת מה היו התוצאות?

ובכן, מסתבר שהתל אביביים סובלים הכי הרבה מבדידות יתר ותחושת ניכור - 31% מהם אמרו כי הם בודדים, ואחד מכל עשרה הודה בעובדה המצערת שאין לו באמת אל מי לפנות בעת צרה או משבר. בבת ים, הסתמנו נתונים זהים של 32% מן התושבים, שדיווחו על תחושות דומות.

זאת ועוד, מסתבר שתל אביב מובילה גם בעישון ובפגיעה מתאונות בשיעורים הכי גבוהים: בכל 14 הערים שנבדקו, דווח כי שיעורי העישון של בני 20 ומעלה הם גבוהים (לפחות סיגריה אחת ביום). בתל אביב לבדה נמצא שיעור המעשנים הגבוה ביותר של 30%, את 'מקומות הכבוד' הבאים מאיישים אשדוד וראשון לציון עם 28% מעשנים, ואילו האחוז הנמוך ביותר שנצפה (כשמונה אחוזים בלבד) היה בבני ברק.

שיעור המורשעים הנמוך ביותר נרשם ברמת גן, חיפה ופתח תקווה. בבני ברק ובירושלים ישנו שיעור המורשעים הנמוך ביותר: 0.8 לאלף נפש ו-0.6 לאלף נפש.

בתחום תרבות הנהיגה מסתבר ששיעור הנהגים המעורבים בתאונות קשות (עם נפגעים) הוא בתל אביב. הנהגים הזהירים ביותר נמצאים בבני ברק (הצפופה, כידוע), עם השיעור הנמוך ביותר של נהגים המעורבים בתאונות קשות.

ומה באשר למיתון הכלכלי והשלכותיו? כ-38% דיווחו על פחד ממשי מאיבוד מקום עבודתם בעוד ש-62% הודיעו כי אינם חוששים לזה, כלל וכלל. 46% מתושבי תל אביב, הביעו את חששם מאיבוד מקום עבודתם, בעוד שבבני ברק – רק 29% הביעו חשש זהה.

תגיות:תאונות דרכיםבדידות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה