תרבות יהודית

על אמנות ואמונה: צפו בציור "תובנה"

אורית מרטין, ציירת ירושלמית מיוחדת, משתפת בציורים פרי עטה, שהיא מכינה בטכניקה מיוחדת, ומוסיפה לכל ציור הסבר מילולי רוחני. אמנות יהודית במיטבה

אא

"תובנה"

הציור עוסק במערכת היחסים בין המציאות הפנימית למציאות החיצונית. מהי המציאות האמיתית שלנו? האם היא כפי שאנו חווים אותה מבפנים? או כפי שהיא נתפסת מבחוץ? האם האדם בתמונה פוסע החוצה – או נכנס פנימה?

האם המחשבות והתובנות שלנו עולות מבפנים, ומתגלות כלפי העולם? או שאולי התובנות שלנו הן השראה מעולם גבוה שחודרת אל תוכנו? האם המציאות החיצונית שלי משקפת את פנימיותי? או שפנימיותי יוצרת את המציאות החיצונית שלי?

באיזה אופן הדמות החיצונית שלי, היא כלי שרת לאור הפנימי שלי? באיזה אופן ההארה הרוחנית המתלבשת בגופי ומאירה במחשבותיי, יש לה גם מציאות חיצונית?

מה מספר המראה החיצוני של המציאות על החוויה הפנימית? האם הוא יכול לבטא את עצם הפנימיות או שהיא מורגשת רק בנפש, בלב? היכן היא נקודת השורש הפנימית, ששום מציאות חיצונית לא תערער אותה?

היכן הוא החיבור האמיתי בין מציאות רוחנית עליונה של הבורא ומציאות פנימית אנושית, שלי?

מעל לכל השאלות המהותיות האלו, כפי שהתמונה מספרת – ניצב נצח ישראל, שאין לגביו כל שאלה. הוא קיים בכל מציאות שהיא. הוא השורש, עמוד התווך של מהותנו. הוא עצם הנשמה היהודית. שם התשובה – לכל שאלה פנימית וחיצונית.

רוצים לראות ציורים נוספים של הציירת? תוכלו לבקר ישירות באתר שלה www.oritmartin.com

תגיות:תרבות יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה