7 עובדות על המנגו

יש לו 35-40 זנים, הוא עשיר בנוגדי חמצון, בהודו משתמשים בגלעיניו כתחליף לקמח, ועץ בוגר עשוי להניב כ-300 פירות בשנה. 7 עובדות על הפרי הקיצי הכי עסיסי, שמקורו באזורים הטרופים של סין והודו - המנגו

אא
1. המנגו הוא עץ טרופי, ומקורו באזורים הטרופיים של סין והודו. למנגו יש כ-35-40 זנים שונים, אך הזן הפופולרי והנמכר מכולם הוא Mangifera Indice. עץ המנגו ירוק-עד, בעל שורשים עמוקים, ומסוגל להתנשא לגובה משמעותי - עד 30 מטרים. הקוטר המקסימלי - 10 מטרים.
2. צורת הפרי וצבעו משתנים בין זן לזן, ונעים בין צהוב בהיר לכתום ואף לאדום. חלק מזני המנגו בשלים גם בזמן שצבעם ירוק, וישנם זנים חמוצים שצבעם אדום. אם כך, כיצד ניתן לדעת האם הפרי בשל? התשובה פשוטה: על פי הניחוח.
3. יש לכם עץ מנגו בגינה? דעו שיש לקטוף אותו טרם הבשלתו. אם הפרי ייקטף אחרי ההבשלה, הוא עלול יהיה לנשור מהעץ ולהיות לא אכיל. לכל תהליך ההבשלה אמור הפרי לשהות בטמפרטורת החדר. לאחר מכן יש לשמור אותו במקרר עד שלושה שבועות. בנוסף לכך יש לנקות מכל פרי שנקטף את שאריות השרף.
4. הידעתם? בהודו קולים וטוחנים גלעיני מנגו על מנת שישמשו כתחליף לקמח ולהכנת משקה. דבר זה נעשה בעיקר על ידי האוכלוסייה הענייה. במקומות אחרים משמשות שאריות הגלעין כמזון לבקר ועופות, כחומר דישון ולעתים גם כחומר גלם לשלדי גגות, נעליים ועוד. במערב אפריקה משתמשים בשרף הגזע לתיקון כלי חרס.
5. עץ המנגו נחשב לפורה מאוד. עץ בן 10-20 שנה יניב כ-200-300 פירות בשנה. העץ מסוגל להניב פירות כבר בשלב מוקדם, בגיל 3 (אם כי יש לזכור את הלכות ערלה,לפיהן ניתן לאכול מפירות העץ רק החל משנתו הרביעית).
6. למנגו, כמעט כמו לכל פרי או ירק, לא מעט שימושים רפואיים-תזונתיים. ראשית כל, הוא מקור טוב לברזל, לוויטמין C ולוויטמין A (פי 20 מאשר בתפוז). קליפת העץ מכילה ספלנוציטים המחזקים את מערכת החיסון (ולפי מספר מחקרים, אף מסוגלים לדכא גידולים); גלעיני הפרי המושרים במים מסייעים לטיפול בשלשולים, תולעים במעיים ודימומים; חליטת עלי מנגו משמשת לטיפול בחום, סוכרת, יתר לחץ דם ושלשולים.
7. פרי המנגו הוא מקור טבעי עשיר בנוגדי חמצון, המנטרלים חומרים מסרטנים. בנוסף לכך, המנגו מסייע בשמירה על דילול ובסיסיות הדם, מסייע לפעילות מערכת העיכול ולשמירה על כולסטרול נמוך.
ברכתו - בורא פרי העץ.

 

תגיות:מנגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה