חיים לאחר המוות

מוות קליני: רשימה של חוקרים ומחקרים העוסקים בנושא

רוצים לקבל שמות מהשטח של חוקרים ואנשי אקדמיה שחקרו מקרוב ולעומק את חוויית המוות הקליני? הרשימה החלקית לפניכם

אא

ד"ר ריימונד מודי (ד"ר לפסיכיאטריה באוניברסיטת וירג'יניה): ראיין 150 אנשים שחוו חוויית "סף המוות" בספרו "החיים לאחר החיים", הוא מעלה סברות של מדענים שניסו להסביר את התופעה ומבטל אותן אחת לאחת: (Dr. RaymondMoody: "LifeAfterLife", 1975)

ד"ר אליזבט קובלר-רוס (פסיכיאטרית מדטרויט. מומחית בעלת שם עולמי בנושא ההיבטים הפסיכיאטריים של המיתה): בחנה במשך 20 שנה למעלה מאלף מקרים שהתנסו בחוויה של "סף מוות". פרסמה ספרים ומאמרים מדעיים רבים, ביניהם: "OnDeathandChildren" "על מיתה ומוות".

מסקנותיה הן: "הגוף הגשמי שלנו הוא בעצם רק הגולם, המעטה החיצוני של הישות האנושית. עצמיותנו הפנימית, האמתית, ה'פרפר' שבתוכנו, היא בת אלמוות, ומשתחררת באותו רגע שאנו מכנים בשם מוות. אני יודעת מעל לכל ספק, שיש חיים לאחר המוות".

פרופ' קנת רינג (פרופ' לפסיכולוגיה באוניברסיטת קונטיקט): חקר במשך שנים מקרים של מוות קליני. את ממצאי מחקריו פרסם בספר (1980) "LifeatDeath" (החיים במוות), (1984) "HeadingTowardOmega", גישתו היא מדעית וקפדנית. חולים רבים שעברו חוויות של סף מוות זכרו ותיארו בפירוט מפליא את הנעשה בסביבתם בשעה שניסו להחיותם ולאחר מכן. מסקנתו: "אני כן מאמין שממשיך להיות לנו קיום הכרתי לאחר מותנו הגופני".

ד"ר ג'ורג' ריצ'י (נשיא אקדמיית ריצ'מונד לרפואה ויו"ר המחלקה הפסיכיאטרית בביה"ח "טאוורס" בשאר לוטסוויל) ערך מחקר מקיף, וראיין מאות מקרים של מוות קליני. את מסקנות מחקריו העלה על הכתב בספרו "חזרה מן המחר".

ד"ר צ'ארלס גארפילד (פסיכולוג קליני במכון לחקר הסרטן של אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנציסקו) חקר עדויות של מוות קליני אצל חולי סרטן ברגעיהם האחרונים.

הפסיכולוג קארליס אוסיס (ההתאחדות האמריקנית למחקר פסיכולוגי) וארלונדיס האראלדסון: ראיין 877 רופאים, שסיפרו על חזיונות חוליהם על מיטת מותם. כמעט כל הרופאים מאוחדים במסקנה שיש חיים הכרתיים מסוימים אחר המוות. שם הספר:
(1977) "AtTheHourofDeath".

ד"ר מוריס ראולינגס (קרדיולוג באוניברסיטת טנסי): בדק 300 חולים שעברו חוויה של מוות קליני. את מחקריו פרסם בספר "מעבר לסף המוות".

ד"ר מייקל סאבום (קרדיולוג מאטלנטה) ושרה קרויציגר (פסיכיאטרית מפלורידה): חקרו 50 איש בני 76-19 על אודות חוויות של NDE שעברו. כל הנחקרים הוקלטו. ד"ר סאבום ניגש לבדוק את התופעה בספקנות מרובה וסבר שמדובר בהזיות. ד"ר סאבום מצא שהפרטים שזכרו החולים היו מדויקים להפליא. הוא השתכנע שאין מדובר בהזיה. המחקר פורסם בכתב העת של ההסתדרות הרפואית בפלורידה.

פרופ' איאן סטיבנסון: חקר ביסודיות 20 מקרים של אנשים שחוו מוות קליני, בשיתוף עם צוות מדענים. את מסקנותיו פרסם בספר "Cases of Reincarnation 02". פרופ' סטיבנסון מתאר באופן ביקורתי ביותר את ספקותיו ואת מסקנותיו התומכות שבאו לאחר ניתוח מעמיק.

ג'ורג' גאלופ, בעל מכון הסקרים הגדול בארה"ב, בדק את היקף הטענות לחוויות של כמעט מוות ומצא שבארה"ב לבדה חוו למעלה מחמשה עשר מיליון אמריקנים את החוויה.

תגיות:העולם שאחריחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה