חדשות בעולם

שר בבלגיה קורא לאסור שחיטה כשרה

הממשלה הבלגית עשויה לאשר בקרוב חוק לרווחת בעלי החיים. המשמעות: איסור על שחיטה כשרה. "האם זו תשובה למעשים האנטישמים בבלגיה"?

אא

בשנים האחרונות ידעו בני הקהילות היהודיות ברחבי העולם, ובמדינות האיחוד האירופי בפרט, מאבקים ומלחמות נגד יוזמות חקיקה שהלכו והתרבו נגד שחיטה כשרה של בעלי חיים.

כעת ניצבים יהודי בלגיה בפני החשש הגדול, בעקבות דרישת השר לרווחת בעלי החיים במדינה, בן וויטס, לאסור שחיטת בעלי חיים. לדבריו, הנושא עומד על סדר היום בקבינט הממשלה הבלגית, והוא צפוי להכנס לתוקף, באם יאושר, כבר במהלך השנה הקרובה.

קריאה לאסור שחיטה כשרה. (אילוסטרציה: פלאש 90) קריאה לאסור שחיטה כשרה. (אילוסטרציה: פלאש 90)

'ועידת רבני אירופה' הגיבו לבשורה הקשה עבורם: "זו מלחמה על חופש הדת הנודדת ממדינה למדינה באירופה ואין לנו כל כוונה להיכנע לה. לפלא הוא - כיצד שר בממשלת בלגיה שבה אירע רק לפני כמה חודשים רצח מזעזע של יהודים, מנסה להצר את צעדיה של הקהילה היהודית. האם זו התשובה שלו למעשים האנטישמיים בארצו?"

"מחד, ממשלת ליטא אישרה לפני ימים אחדים את השחיטה הכשרה ומאידך שוב אנו עדים ליוזמה לאסור את השחיטה דווקא בבלגיה. אנו פועלים מול השר וויט וממשלת בלגיה ומוסדות האיחוד כדי לבטל את היוזמה המנוגדת לחוקת האיחוד האירופי המחייבת כל מדינה החברה במוסדות האיחוד להעניק חופש דת לאזרחיה".

תגיות:שחיטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה