חדשות בארץ

חיסולם הממוקד של חוטפי שליט

לישראל יש זיכרון ארוך, והיא החליטה לנקום בכל עשרות הטרוריסטים שהיו מעורבים בחטיפת גלעד שליט. כך חוסלו הראשים הבכירים, ומיהו המבוקש שישראל אינה מצליחה ללכוד?

אא

בחודש שעבר חוסל ראאד עטאר, בכיר חמאס שהיה אחראי על תכנון חטיפת גלעד שליט. ברבות הימים הפך עטאר למבוקש אפילו יותר ממוחמד דף. בכל הפעמים שניסו כוחות ביטחון ישראליים לחסלו, הוא ניצל. חייו של עטאר, שכונה גם אבו איימן, לא היו קלים בשל הידוק השמירה הישראלית סביב צעדיו. בכל לילה נהג לישון במקום אחר. פעם בדירה ופעם במנהרה. במהלך מבצעי "עופרת יצוקה", "עמוד ענן", ו"צוק איתן", ניסו מטוסי חיל האוויר להפציץ את ביתו שוב ושוב, אך הוא ניצל בכל פעם מחדש.

פעמים רבות ישבו לו כוחות ביטחון ישראליים על הזנב ממש, והיו קרובים ללכידתו או לחיסולו. בין הפעמים הבודדות שנראה בהן בציבור, הייתה הפעם בה הושב גלעד שליט, והם נראו יחד בתמונה.

מבצע החיסול של עטאר נמשך שנים רבות, ולבסוף זכה להצלחה. בחודש שעבר, כאמור, התרחש הרגע בו עשו את טעות חייהם שלושה אנשים: ראאד עטאר, מוחמד אבו שמאללה, מפקד החטיבה הדרומית בחמאס, וכן בכיר הזרוע הצבאית, מוחמד ברהום - שניים שהיו מעורבים בחטיפת שליט. בשעת לילה מאוחרת הם יצאו מבונקר בו שהו, ונכנסו לבניין ברפיח.

באותו רגע קיבל המודיעין הישראלי מידע מדויק ואמין על מיקומם של השלושה, ובתוך דקות עלו מטוסי F- 16 לאוויר, הטילו פצצות במשקל שני טון על הבניין שהתמוטט מיד, והשלושה נהרגו.

"זו הייתה סגירת מעגל מבחינתנו", מודה גורם ביטחוני. "המרדף אחר עטאר נמשך שמונה שנים, מאז חטיפת שליט, תוך סיכון חיי לוחמים ביחידות מובחרות וסוכני שב"כ. אחרי שקיבלנו את האות שהוא חוסל יחד עם שני הפעילים האחרים נשמנו לרווחה".

אחרי חטיפת שליט התקבלה במערכת הביטחון החלטה לנקום בכל מי שהיה מעורב בתכנון החטיפה ובהוצאתה לפועל, בסך הכל כ-20 אנשי טרור שבמהלך השנים חוסלו בזה אחר זה.

המחבלים יודעים שלישראל יש זיכרון ארוך וסבלנות מרובה, ויש בכוונתה להגיע לכל מי שמעורב, בזמן כזה או אחר.

המבוקש הבכיר ביותר שמערכת הביטחון מנסה ללא הצלחה לחסל הוא מומתאז אבו דורמוש, ראש חמולת אבו דורמוש החזקה מאוד ברצועה ומבכירי ארגון צבא האיסלאם. דורמוש היה זה שהחזיק בימים הראשונים בשליט עד למכירתו לחמאס. הוא ממעט להופיע בציבור. אחיו סעב, שחוסל על ידי צה"ל, היה זה שסחב את שליט על גבו במהלך החטיפה, ואז נעלם איתו. על פי גורמים ברצועה הוא מכר את שליט לחמאס.

תגיות:גלעד שליטחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה