חדשות בארץ

עמירה הס סולקה מביר זית

אחרי שנכנסה למקום עשרות פעמים, הודיעו לעיתונאית 'הארץ' שהיא אינה יכולה לשהות בתחום אוניברסיטת ביר זית. בתגובה, הס מבינה את הצעד כלפיה

אא

אשת השמאל, העיתונאית עמירה הס, סולקה מתחומי אוניברסיטת ביר זית, עת נכחה בכנס בנושא "חלופות לפיתוח ניאו-ליברלי בשטחים הפלסטיניים הכבושים". סטודנטיות שראו את שם המוסד אותו חתמה הס, עיתון הארץ, מיהרו לדווח על היהודייה הישראלית שנמצאת בתחומם. שתי מרצות ניגשו אליה כבר במהלך ההרצאה הראשונה, ועדכנו אותה על החוק באוניברסיטה שאוסר על ישראלים לשהות בתחומה.

עשרות פעמים נכנסה הס לביר זית בשני העשורים האחרונים, וזו הפעם הראשונה שהיא מסולקת. היא ציינה כי בשנת 1998 נדחתה בקשה ללמוד בחוג לערבית, "אבל מעולם לא נאמר לי שיש חוק אוניברסיטה שאוסר על עצם נוכחותי בקמפוס, כיהודייה ישראלית. הטיעון שצו הפינוי חל עלי כנציגת מוסד ישראלי - 'הארץ', הוא רעוע. הרי ההוראה אינה חלה על פלסטינים אזרחי ישראל שמלמדים באוניברסיטאות ישראליות. לו ידעתי שיש כזה חוק, לא הייתי באה לכנס. את האנרגיות החתרניות אני כידוע משקיעה באפיקים אחרים".

למרות המקרה, הס מבינה את הצעד כלפיה: "אני מבינה את הצורך הנפשי של פלסטינים ליצור מרחב ללא דריסת רגל לאזרחי המדינה ששוללת את זכויותיהם ומנשלת מאדמתם".

בתגובה למקרה פרסמה האוניברסיטה הודעה ובה נכתב, בין היתר, כי "להנהלה אין כל התנגדות לנוכחות העיתונאית הס. האוניברסיטה כמוסד לאומי מבחינה בין ידידי העם הפלסטיני לאויביו, ופועלת עם כל אדם ומוסד המתנגדים לכיבוש".

תגיות:הרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה