חדשות יהדות

גם בצמרת הפוליטית מתגעגעים למרן זצוק"ל

שנים עשר חודשים של ריקנות וכאב, מאז נלקח מעמנו לעולם שכולו טוב – מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. רבנים ומקורבים ספדו למרן, ראש הממשלה ונשיא המדינה הביעו געגועים

אא

במסגרת יום שידורים מיוחד לזכרו של מרן, גר"ע יוסף, זצוק"ל, לרגל יום השנה להסתלקותו מעמנו, השתתפו גם אישי ציבור בראיונות ובהעלאת זיכרונות וגעגועים.

בין יתר האח"מים שהועלו לשידור, היו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא המדינה, רובי ריבלין. נתניהו התייחס לזיכרונות אישיים מביקוריו אצל מרן. הוסיף כי הפסיקה וההלכה שהטביע מרן, ילוו את עם ישראל דורות. "אני זוכר אותו מהפגישות הרבות במהלך השנים. אישיות בלתי רגילה,  אדם שבקיאותו מפליגה במורשת עמינו. המחויבות שלו לעם ישראל ולתורת ישראל ולארץ ישראל עמוקה ואמתית". אמר נתניהו.

"תמיד התרשמתי מהרגישות המיוחדת שלו מהמחויבות שלנו לעזור לחלשים בכל דרך אפשרית. הוא נזכר בציבור הרחב כאחד מגדולי הפוסקים או גדול הפוסקים בגלל הדברים שעשה לאחר מלחמת יום הכיפורים שהוא פטר את הבעיה של עגונות בדרך ייחודית שלא נעשתה קודם לכן".

"אני מאוד מתגעגע לרב", סיים נתניהו. "הוא יחסר לי מאוד. אני חושב שכך גם מרגישים המונים המונים בעם ישראל". גם הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין, דיבר בגעגועים ובהערצה על מרן. "היו לו, כן, היו לו ברי פלוגתא, אך גם ברי הפלוגתא שלו לא יכלו שלא להודות שמולם ניצב ענק שבענקים", אמר. "היו בו כוח חידוש עצום, מחויבות עמוקה לכלל ישראל ונכונות להתעסק בשאלות קטנות כגדולות. ספריו מפליאים עד היום בשל הלמדנות שלהם והתשובות לאלפי השאלות אותן נשאל בכל תחום ובכל עניין".

כמו ראש הממשלה, גם הנשיא הדגיש את עניין השפעת הכרעותיו ההלכתיות: "הרב עובדיה יוסף היה מאותם גדולים שהשפעתם אינה מצטמצמת לדורם או לחוג מכרים ואוהדים קרוב", הוסיף הנשיא ריבלין, "הכרעותיו ההלכתיות עצבו את פני העם היהודי ואת פני ההלכה לדורות. היכרותו המופלאה עם כל מכמני התורה, התלמודים, ספרות השאלות והתשובות, המדרש, ההגדה והקבלה, הציבה את הכרעותיו ההלכתיות בגובה אחר".

בהמשך היום ישודרו תכניות והספדים של רבנים ומקורבים למרן זצוק"ל.

תגיות:הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה