שבת

יחד שומרים שבת - בדרום אפריקה

מיזם מיוחד ומרגש של הרב וורן גולדשטיין, קורא ליהודי הגולה להתאחד סביב שמירת השבת. בדרום אפריקה היו תוצאות מרגשות

אא

הרב גולדשטיין. צילום מסךהרב גולדשטיין. צילום מסך

לפני מספר חודשים, יצא לדרך מיזם חשוב ומיוחד במינו – הקורא לכל יהודי הגולה להתאחד יחדיו סביב מצוות שמירת השבת. המטרה הייתה לא רק ליצור אחדות וסולידריות בין יהודי התפוצות, שביניהם נמנים גם מהגרים ישראלים רבים, אלא אף לתת הזדמנות לכל יהודי באשר הוא – ללא הבדלי גיל או השקפה - לטעום טעם שבת מהו.

 - KEEPING IT TOGETHERשומרים אותה יחדיו – זו הייתה הסיסמא שהובילה את פרויקט השבת, שהעומד בראשו הוא לא אחר מאשר הרב דר' וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה.

בתחילה, רוב האנשים ששמעו על 'פרויקט השבת' היו סקפטיים, ולא האמינו שרעיון מהפכני שכזה אכן יוכל להתממש. (בפרט לאור המחשבה ששבת היא פלח ששמור ליהודים דתיים בלבד). כיום, לאחר שהפרויקט צבר תאוצה וכבר נגע בלב רבבות משפחות ברחבי דרום אפריקה - שלרבות מהן זוהי הפעם הראשונה אי פעם שהן זוכות לשמור שבת - כולם כבר מדברים אחרת.

"חשבתי שגם אם זה לא יצליח, וגם אם עשרה אנשים שלא שמרו שבת – ישמרו שבת עכשיו – זו גם תהיה הצלחה מבחינתנו", אומרת הרבנית ג'ינה גולדשטיין. "לא ידענו מה גודל הפוטנציאל, ושאנשים יגיבו לזה באהדה".

לא רק שהגיבו באהדה, רבים מהאנשים שהשתתפו בפרויקט – החליטו להתנסות בחוויה, גם פעם נוספת. "מי יכול היה לחלום, לצפות ולנבא, שרוב אוכלוסיית יהודי דרום אפריקה – שמונה 75,000 יהודים – ישמרו שבת אחת יחד? פרויקט השבת הוכיח שכולם מסוגלים לעשות זאת, זה אפשרי", אומר הרב גולדשטיין.

שמירת השבת התחילה כבר ביום חמישי – בערב ייחודי של אפיית חלות ברחובות גלנהייזל – ערב בו השתתפו למעלה מ-2,000 נשים. הרעיון היה ליצור אחדות ואהבת ישראל בין כולן, ולאפשר לכל אישה לחוות הפרשת חלה מהי.

 

תגיות:מסורתהתבוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה